Пловдивски камион с ремарке, натоварен със 170 прасета се обърна на кръговото кръстовище до Индустриалния парк край Шумен. 52 животни умряха.
Инцидентът стана в 11 часа, съобщиха от ОДМВР. 53-годишният шофьор навлязъл в кръговото от северна посока, но не могъл да вземе завоя и обърнал камиона. Ремаркето останало на колела.
Водачът е откаран в шуменската болница за преглед, но по-късно е освободен.
На мястото на инцидента има екипи на Областна дирекция по безопасност на храните, на Агенция "Пътна инфраструктура" и кран на „Автомагистрали -Черно море“, за да изтегли товарният автомобил и ремаркето, видя репортер на ШУМ.БГ. Живите прасета са натоварени в друг шуменски камион.
В 14,30 часа обърнатият Мерцедес бе изправен. Служителите на ОДБХ останаха да чакат камион на екарисажа.
"Умрели са 40 прасета и 12 свине майки. Те ще бъдат откарани в екарисажа във Варна", каза по-късно за ШУМ.БГ директорът на ОДБХ-Шумен д-р Катя Райкинска.
Тя обясни, че живите прасета ще останат в Шумен за денонощие, за да починат, след което ще продължат пътя си към кланица в Пловдив.
Превозните документи на камиона били изрядни.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Това е най- индустриалния парк в България.
РАМБО
Ауууууу един камион фенове на новосъздаденият чорбарски клуб тръгналЕ на сбирка
дддд
горките прасенца -Еми така е то на туй проклетото кръгово всичко се очаква ето на и прасета умряха!Който го е строил да си вземе поука зада няма и др пострада ли!
ха
Този който проектира и този който изгради кръговото на седми километър и това, трябва да си понесат наказанията. Кръговите движения са малки и с обратен наклон. И двете. Затова се обръщат камиони и затов колите изхвърчат от тях. Малки са, тясни, с обратен наклон и ако не искаш да изхвърчиш с колата или да обърнеш камион или автобус, трябва да минеш с 20 km/h през кръговото. Във Франция има много кръгови движения, нека да отидат там и да видят как спокойно се минава по тях дори и с 50km/h. Не казвам че трябва да се хвърчи в кръговото, но трябва да можеш да преминеш безопасно през него и с нормална скорост а не да спираш и да правиш задръстване. Кръгово движение извън населено място се прави непосредствено преди възлово кръстовище с висок процент инциденти и функцията на това кръгово е да убие скоростта, когато навлизаш във въпросното кръстовище или детелина. Т.е. да не навлизаш с висока скорост в пътен участък с повишена концентрация на ПТП. Така че кръговите движения извън населени места целят да намалят скоростта до толкова, колкото да можеш безопасно да навлезеш или да се включиш в друг маршрут а не като тези двете - да те карат да спираш че да можеш да преминеш по самите тях. Това си е пълна глупост който я е извършил и проектирал. Малки, тясни и с обратен наклон. Ужас за шофьорите....
Анонимен
Които не може да кара кръговото му пречи.
positive
На калпава ракета космоса и крив.
Всеки ден през това кръгово минават стотици (може би хиляди) камиони, как пък само 1 се обърна. Ако се беше обърнал на завой щеше завоя да е виновен. Истината е проста - пътя може да е всякакъв, водача трябва да следи ситуацията и да взема правилните решения. Останалото е търсене на теле под вола.