Как предприемчивите младежи и общината могат да си съдействат за решаване на проблеми в Шумен, обсъдиха на среща днес кметът Любомир Христов и участниците в състезанието по практическо програмиране ХАКАТОН, което се състоя в края на миналата седмица.

Днес те представиха готовите си продукти, които са разработили в рамките само на два дни.

Сайт, на който гражданите могат да подават сигнали за проблеми в града до администрацията, представи студентката от ШУ Симона Кънева.
Тя обясни, че с помощта на този сайт администрацията ще научава за много от проблемите, а гражданите ще могат в реално време да проследят как се разрешават те.
Симона допълни, че дори гражданите да не знаят телефона, на който могат да се оплачат в общината, могат да направят това чрез този сайт. Тя каза, че сайтът дава възможност да се качват и снимки, за да се види, че сигналът е истински. 

Програма чрез, която компютърът може да се управлява с жестове пък презентираха ученици от СУ „Сава Доброплодни“.

Младите програмисти Габриел Атанасов, Радостин Емануилов и Радостин Маринов, обясниха, че технологията за управление на компютър с жестове съществува, но тяхната идея  е да разработят програмата така, че тя да влезе в образователната система, с което ученето ще става по-интересно. 

Учениците допълниха, че програмата ще може да се използва от хора със специални потребности и деца, които се концентрират по-трудно.

Образователна игра, с която лесно могат да се научат видовете животни представиха ученици от школа А@Б. Момчетата обясниха, че подобен тип игри, които могат да са на различна тематика, задържат вниманието на децата по-дълго време и докато играят те и учат.

Младежите уточниха, че играта, която са програмирали има неограничен брой ходове, с които децата да стигнат до крайния резултат. С това тяхната идея се различава от сегашните игри, където има точен брой от възможности, за да минеш дадено ниво.

3D игра, в която се разказва какво се случва на човече по време на Хелоуин, представиха победителите в състезанието ХАКАТОН - Зехра Шенол, Георги Чобанов, Жулиен Гинев и Снежана Стоянова. Учениците обясниха, че в този тип игра героят може да се вкара във всякаква история и да има различни приключения, като например да се разходи из Шумен и да разгледа забележителностите на града.

Кметът на Шумен Любомир Христов поздрави младите хора за иновативните им идеи и обеща това да не е последната им среща. Той изрази увереност, че с идеите си младите хора  ще помогнат на града да стане по-добро място за живеене.

ШУМ.БГ