Френският производител на автомобили "Ситроен" показа на автосалона в Шанхай концептуален автомобил, от който ще се роди интересен сериен модел. При "C5 Аъркрос Ес Ю Ви" (C5 Aircross SUV), акцентът ще е върху комфортното возене, което дълги години беше запазена марка за бранда.

За целта моделът използва нова окачване с хидравличне елементи, което се очаква да осигурява комфорт без аналог в сегмента на кросоувърите. Плановете са серийната версия на кросоувъра да излезе на пазара в Китай още през октомври, а в Европа да се появи около година по-късно.

С цел всички на борда да се чувстват добре, французите са разработили нови седалки, вдъхновени от удобните кресла. Задните седалки са с регулиращ се до 27 градуса наклон на облегалка и щедро място пред коленете.


Новият кросоувър на "Ситроен" е дълъг 4.50 метра, широк 1.84 м, висок 1.67 м и има междуосие от 2.73 м. Колата предлага минимален багажен обем от 482 литра, като вратата на багажника се отваря без ръце, след прокарване на крак под задната броня.

Приборно табло е дигитално, като данните се извеждат на екран с размер 12.3-инча. Дисплеят на мултимедията е 8 инчов.


Сигурността на пасажерите в "C5 Еъркрос Ес Ю Ви" e гарантирана от набор от камери, даващи пълен обзор на зоната около автомобила. Сред асистиращите системи присъстват още сигнализация на автомобил в мъртвата зона на огледалата и предупреждение за напускане на избраната лента на движение. И при двете системи е предвидена възможност за коригиране на траекторията на автомобила, ако има риск той да се удари в друго превозно средство.

Новият модел на "Ситроен" ще се предлага с богата гама мотори. За сега обаче има данни само за бензиновите, които са предвидени основно за пазара в Китай. Става дума за агрегати с мощности 165 и 200 конски сили.


Кросоувърът ще може да се поръча и като зареждащ се от контакта хибрид, какъвто до момента "Ситроен" няма. Хибридната система ще използва бензинов двигател с 200 конски сили и два електромотора, като така задвижването ще е 4х4. Общата мощност ще е 300 конски сили, което прави модела най-мощният сериен "Ситроен", правен някога.

Хибридът ще може да се шофира в четири режима – изцяло електрически, като само на ток ще се изминават до 60 километра, хибриден, комбиниран и 4X4. Версиите на "C5 Еъркрос Ес Ю Ви" с предно предаване ще ползват позната система за контрол на сцеплението, която чрез прехвърляне на въртящ момент между лявото и дясното колело, гарантира проходимост близка до тази на класическите офроудъри с 4Х4 задвижване.


Сред оборудването ще присъства и функцията за подпомагане на спускането по наклон. При нея водачът задава скоростта, която иска да се поддържа, докато слиза по склонове, като след това му остава само да насочва автомобила в желаната посока чрез волана. Управлението на газта и спирачките се поема от електронния мозък на колата. 

Дневник