Осем нови електронни услуги предоставя Община Шумен чрез официалния си сайт, съобщиха от пресцентъра на кметството.

През меню „Информация и услуги“ вече има възможност да се подаде заявление за записване в приемния ден на кмета, заместник-кметовете и секретаря на общината.

Информация за нередност може да се изпрати по електронен път от рубриката „Подай сигнал за нередност“. Необходимо е само да се попълни бланка, в която да се посочат името на подателя и информация за обратна връзка. Пак там може да се прочете и какво съдействие и от кого може да се получи по Закона за достъп до обществена информация.

По електронен път с универсален електронен подпис могат да се подадат следните документи:

-         заявления за издаване на удостоверение за декларирани данни;

-         удостоверение за наличие или липса на задължения по Закона за местните данъци и такси;

-         декларация за облагане с патентен данък по чл. 61н. от ЗМДТ;

-         удостоверение за постоянен и настоящ адрес;

-         заявление за издаване на разрешение за летни маси към заведенията за хранене и развлечения,

-         заявление за издаване и заверяване на копие на проектна документация;

-         заявление за издаване на удостоверения за факти и обстоятелства по УТ, касаещи поземлени имоти.

От общината напомниха, че чрез сайта на общината може да се направи справка по електронен път за дължимите данъци и такса битови отпадъци. За целта се получава клиентски идентификационен номер /КИН/, който се издава еднократно безплатно от общинската данъчна служба и се предава лично или на упълномощено лице.

ШУМ.БГ