Главният изпълнителен директор на "Фейсбук" Марк Зукърбърг представи новите безжични очила за виртуална реалност "Окюлъс гоу" (Oculus Go). Те са на достъпна цена, като идеята на Зукърбърг е тази технология да се развива за масово производство, съобщава БТА.

Очилата ще се подават за 199 долара от началото на следващата година. Зукърбърг похвали "Окюлъс гоу" като първия продукт, осигуряващ "златната среда" между виртуалните изживявания, при които се използва смартфон, и тези, при които се използват мощни настолни компютри.

"Това са напълно нови, самостоятелни очила, които не изискват да се свързват с телефон или да се включва с кабел. "Окюлъс гоу" използва вътрешни камери, сензори и софтуер, за да проследява движенията, които се предават в съответното движение във виртуалния свят, предаван в очилата", каза Зукърбърг.

"Фейсбук" подчерта интереса си към виртуалната реалност въпреки ограничения успех на очилата "Окюлъс рифт" (Oculus Rift), които трябва да бъдат включени в компютър. В началото те струваха 599 долара и изискваха компютър, който струваше най-малко 500 долара.

Дневник