Вицепремиерът Красимир Каракачанов призна пред Нова телевизия, че се използват стълби, за да се премине оградата по границата с Турция. По думите му има трафик на хора, който се дължи на корупцията, която е пробила част от системата в охраната на границата.

Малко преди него депутатът от БСП Елена Йончева показа снимка как мигранти прескачат оградата чрез стълба. Тя показа и друг фотос, на който се вижда огромна дупка под самото съоръжение, през която може да се преминава безпроблемно. Според нея има активен трафик на бежанци, за който не се говори изобщо.

"Има стълбичка, има и трафик на хора. Трябва да решим проблема с нелегалните мигранти и корупцията, заради която се случва всичко това. Смешно е обаче да се иска оставката на министър и вицепремиер, защото оградата беше обявена за стратегически обект от значение за националната сигурност", заяви Каракачанов в отговор на искането на левицата от вчера Валери Симеонов и Валентин Радев да напуснат постовете си.

Министърът на отбраната каза още, че в последните години българското мюфтийство назначава за имами хора, които са завършили в университети, в които се проповядва радикален ислям. Това ставало, тъй като просто нямало други достатъчно подготвени кандидати.

"Затова трябва да върнем образователната система в България. Може да се създаде някой факултет, както има Богословски факултет. Може да се направи като отделна специалност", допълни вицепремиерът и уточни, че само така ще се спре практиката чужденци да ръководят мюфтийствата и да участват в ръководството на вероизповеданието.

По думите му в момента има сериозен конфликт между имамите от преди демократичните промени и младите, които от 10 години се занимават с това. Спорът бил заради това, че старите имами проповядват умерен ислям, докато младите изучавали по-крайните му разновидности.

Според Каракачанов няма проблем Русия да ремонтира военновъздушната техника на България, тъй като голяма част от нея е руско производство. Той добави, че има и други страни в НАТО, които използват руски машини, като сред тях били Румъния, Полша, Хърватия и др.

"Имаме няколко десетки самолета, които трябва да ремонтираме и поддържаме, за да удължим живота им с около 12 години. Ремонтите на някои от тях ще струват не повече от 1.5 млн.", заяви Каракачанов.

Dnevnik.bg