Последните дни са доста натоварени за Facebook заради проблемите на компанията с разпространението на фалшиви новини в социалната ѝ мрежа. В нова публикация в блога си, тя обяви, че понякога платформата ѝ действително се използва за нечисти цели и вреди на демокрацията.

Подобно признание е рядкост сред големите компании, особено технологичните, отбелязва онлайн изданието The Verge. През 2016 г. и 2017 г. Facebook имаше доста проблеми с политици и регулатори заради множество обвинения, че не полага достатъчно усилия за борба с разпространението на фалшиви новини. Компанията отговори с нови мерки, като през тази година смята да превърне темата в една от най-важните в списъка си с приоритети.

Това започва първо с цялостна ревизия на ситуацията. А тя показва неприятни резултати, които обаче Facebook вече открито признава. Например, че инструментите ѝ за подбор на аудитория на рекламите могат и се използват за влияние, разпространение на пропаганда и други цели, включително от правителства.

Проучването на Facebook е показало и доста сериозни проблеми при борбата с фалшивите профили. Само една фирма в Полша е създала над 40 000 фалшиви профила с единствената цел да се използват за пропаганда.

Компанията съзнава още, че платформата ѝ може да изкривява представата за общественото мнение, защото не всички представители и участници в обществото са достатъчно представени. Съществува и риск от поляризация на възгледите и затваряне на хората в "балони", които подкрепят възгледите им.

Facebook дори започва цяла поредица от публикации в блога си, които ще разглеждат различните теми и нюанси. "Решени сме да се борим с негативните влияние и да гарантираме, че нашата платформа без съмнение е източник на ползи за демокрацията. Нашата роля е да се уверим, че доброто е повече от силите, които могат да компрометират качествения разговор", пише Кейти Харбат, един от директорите на Facebook.

Facebook казва още, че е наясно, че това са проблеми, които не се решават еднократно. "Кампаниите за дезинформация не са аматьорски. Те са професионални и постоянно се опитват да изиграят системата. Винаги ще имаме още работа", коментира Самид Чакрабарти, продуктов мениджър на Facebook.

Вести.бг