Все повече търговци в България започват да продават онлайн. През 2017 г. две трети от тях отчитат двуцифрен растеж на продажбите. Това показват данните на Euromonitor International за интернет търговията на дребно в България, цитирани от capital.bg.

Изцяло онлайн търговците отчитат големи ръстове при продажбите през мобилни устройства.

Според анализаторите от компанията темповете на нарастване на сектора постепенно ще се забавят, тъй като клиентската база ще остане сравнително непроменена, а увеличаващите се регулации на пазара ще ограничат навлизането на някои потенциални нови играчи.

През миналата година онлайн пазарът в България се оценява на 580 млн. лв., което е ръст със 110 млн. лв. на годишна база. Поделен е поравно между компаниите, които имат и физически магазини и изцяло онлайн търговците.

Към края на изминалата година пазарният дял на водещите три играча на пазара – eMAG (Dante International), "Технополис" и Fashiondays.bg – е 2.5 пъти по-висок в сравнение с 2012 г., отбелязват авторите на доклада.

Една от основните тенденции, характеризиращи онлайн търговията на дребно в страната, е все по-осезаемото ориентиране на т.нар. традиционни, офлайн търговци към възможностите за интернет продажби.

В доклада си от Euromonitor Internetional отбелязва, че този общ тренд, както и фактът, че започват от по-ниска база, е в основата на по-силното представяне в онлайн продажбите, отчетено от традиционните търговци.

В следващите пет години растежът на интернет търговията в страната ще се забави, като основните фактори за това ще са сравнително непроменената клиентска база и растящите регулации в сектора.

По данни на Euromonitor International през 2017 г. мобилните интернет продажби в България са се увеличили с 54% и достигат 115 млн. лв. В този сегмент класическите онлайн търговци се представят много по-добре от традиционните офлайн вериги благодарение на по-силния си технологичен фокус и по-бързото внедряване на новите технологии в дейността си.

Очакванията на анализаторската компания са до 2022 г. кумулативният ръст на мобилните интернет продажби да е с 27% до 384 млн. лв

Дневник