Ферари" ще използва автосалона в Женева (6-18 март), за да представи най-близкият до пистовите модели сериен автомобил. "488 Писта" заменя легенди като "360 Челиндж Страдале", "430 Скудерия" и "458 Специале".
 

Новият модел е крачка напред спрямо предшествениците си както по отношение на динамиката, така и що се отнася до използваните в него технологии. При разработването на "488 Писта" е черпен щедро опита на "Ферари" от състезателните серии FIA World Endurance Championship, където марката има пет титли за сезона от общо шест участия.
 

Една от първите стъпки е била намаляване на теглото, като "488 Писта" е с 90 килограма по-лек от 488 GTB. Това е постигнато с монтирането на джанти, изцяло нова разработка, които са от карбон и са размер 20 цола. Въглеродни влакна са използвани също за изработване на капака на мотора, броните и задния спойлер.
 

В същото време мощността на осемцилиндровият V-образен мотор скача с цели 50 конски сили до 720 коня. Така двигателят автоматично се превръща в най-мощния в сериен автомобил от "Ферари".
 

Той изстрелва "Писта 488" до 100 км/ч за 2.85 секунди, а колата се движи с 200 км/ч 7.6 секунди след старта. Максималната скорост е 340 км/ч.
 

Сериозната работа по аеродинамиката е позволила увеличаване на силата на пристискане с 20% спрямо стандартното 488. В колата за първи път се монтира система за контрол на ъгъла на странични приплъзване (Side-Slip Angle Control system), която обединява електронен диференциал, контрол на сцеплението и окачването с променливи характеристики.


Новост е и системата за прецизно контролиране на налягането къв всеки спирачен апарат. Гумите са специално разработени за "Ферари 488 Писта" от "Мишлен".

Днневник