„Фейсбук" (Facebook) назначи Адам Мосери, който работи в компанията от 10 години, за шеф на Инстаграм (Instagram), предаде агенция "Асошиейтед прес".

Миналата седмица съоснователите на "Инстаграм" Кевин Систром и Майк Крийгър съобщиха, че напускат без да посочат ясно каква е причината. Двамата обявиха назначението на Мосери снощи в блога на компанията.

През май Мосери бе назначен за продуктов директор. Във "Фейсбук" той започва като дизайнер и ръководеше екипа, отговарящ за лентата с новините (newsfeed).

Основателите на "Инстаграм" и самият Мосери увериха потребителите, че той ще остане верен на ценностите на компанията. Някои потребители се обезпокоиха след неочакваното напускане на двамата съоснователи, че "Инстаграм" ще заприлича все повече на компанията-майка "Фейсбук", препълнен с различни функции и изсмукващ лични данни.

"Инстаграм" бе основана през 2010 година и продадена на "Фейсбук" за 1 млрд. долара две години по-късно. Това бе първата покупка на "Фейсбук" за подобна сума, макар и да изглежда дребна на фона на на 19-те милиарда за "УотсАп" (WhatsApp), дадени две години по-късно. Тогава в "Инстаграм" нямаше реклами, имаше верни фенове, наброяващи 31 млн., които ползваха само мобилни устройства. Оттогава потребителите на Инстаграм се увеличиха до 1 милиард, нарасна наборът от функции и, разбира се, вече има реклами.

"Фейсбук" се сблъсква с вълна от проблеми през последните две години - от фалшивите новини до скандали с личните данни на потребителите. "Инстаграм" е възприеман като по-неангажиращо пространство, популярно сред по-младите хора, което представлява предизвикателство за "Фейсбук".

Някои от потребителите на "Инстаграм" дори не знаят, че любимото им приложение е собственост на "Фейсбук", но това не означава задължително, че е нещо лошо, отбелязват анализатори. Ако то започне да прилича прекалено много на Фейсбук, може да се сблъска с подобни проблеми. /БТА

dnevnik.bg