Мащабен ремонт на ЖП гарата в Шумен планира да извърши "Национална компания железопътна инфраструктура“ /НКЖИ/. В момента компанията е възложила изработване на инвестиционен проект на стойност 220 хил. лв. без ДДС. Самият ремонт ще струва милиони, но все още не е ясно колко точно.
Предвижда се ново разпределение на пространството в сградата на гарата, което ще позволи изграждане на топла чакалня, стая за майки с деца и съответните сервизни помещения, нови обществени гарови вътрешни тоалетни и тоалетни за хора с намалена подвижност, модерни търговски обекти, подмяна на съществуващите врати с автоматични с фотоклетки, асансьори в подлеза, нов предгаров площад с паркинг, подстъпи за хора с увреждания, тактилни зони, нови перони, зелени площи.
Ще се изгради цялостна информационна система на гарата за българи и чужденци, видеонаблюдателна система, ново покритие на перон 1 и монтиране на покрив на перон 2, както и нови настилки, предпазни съоръжения за пътниците на пероните, пешеходния подлез, осветление. Ще бъде ремонтиран и покривът на сградата
От пресцентъра на НКЖИ съобщиха за ШУМ.БГ, че е планирано през 2019 г. да бъде изготвен инвестиционния проект, както и да стартира търгът за избор на изпълнител за строителство по Закона за обществените поръчки за рехабилитацията на гарата.
„Избраният проектант, като част от разработване на инвестиционния проект, ще представи на ДП НКЖИ обосновка и остойностяване на необходимите видове и количества работи. След тяхното разглеждане и анализиране, с оглед бюджетните финансови възможности, Компанията ще определи по целесъобразност индикативната стойност за обекта“, казаха още от пресцентъра на компанията.
От ДП НКЖИ заявиха, че цялостното състояние на сградата сега, както и околното пространство, са в много лошо състояние. За последно ремонт на сградата на гарата в Шумен е правен през 2004-2005 г., когато е поправен покрива. Според компанията - много некачествено.
ШУМ.БГ
Коментари
Минчо
До Анонимен от 12:45ч.
Като не ти харесва да обикаляш си стой на село!
Varg
Каква гара то не останаха влакове.От новото разписание декември хептен ще намалеят пътниците.А иначе НКЖИ нямат общо с БДЖ.
Анонимен
И аз съм за събарянето и.От огромна,нефункционална ледена гара няма нужда.Да се изгради нова,по малка ,но уютна!!
Анонимен
Че ако я съборят ще струва повече,отколкото ако я понамалят откъм тавана отвътре,да е топло.Има толкова съвременни материали вече. Жалко е, че хора не останаха,а на много не са им удобни влаковете и пътуват с коли,въпреки,че им излиза по- скъпо, хората просто са принудени.В нашата държава е един хаос,тръгваш за работа от едно населено място към друго и ако нямаш кола е жив кошмар, няма удобни автобуси, а на места хич няма,да не говорим за влаковете.
Анонимен
Тоя пак гарата щял да мести с Даниела Русева... Боже, колко мъка има по света... Взимай този ветропоказател Русева и отивайте да живеете двамата в Мътница
Анонимен
Гарата е архитектурен паметник. Тея дето пишат че искат тя да се разруши акъл нямат
Анонимен
Колеги коментиращи, моля правете разлика между НКЖИ и БДЖ ! Това са отделни компании.
Анонимен
Що за безумие Ви е обзело да се мести гарата извън града. Във всеки европейски град гарата е в центъра на града и зданията им са част не само от транспортната система на страната и града, а също така са част от културната и развлекателна инфраструктура на населеното място. Погледнете картите на всички европейски /и не само/ градове.
Анонимен
и паркирането пред , зад , отгоре и доле , ще стане вече платено , стига ви аванта