Британецът Дан Тиктъм спечели за втора поредна година Гран при на Макао във Формула 3 – едно от най-известните улични състезания в света. Пилотът от академията на "Ред бул" доминираше през уикенда, като стартира от полпозишън, не изпусна лидерството нито за момент и направи най-бърза обиколка.

Тиктъм, който е на 19 години, е едва осмият пилот в историята, който печели два пъти на известното трасе. Рекордьор с четири победи е Джон Макдоналд.

65-ото издание на Гран при на Макао обаче беше помрачено от тежка катастрофа на германката София Фльорш. Единствената жена, която участваше в състезанието и е само на 17 години, катастрофира в четвъртата обиколка на третия завой.

Прякото предаване показа болидът на Фльорш, който беше преминал над загражденията, заради което състезанието беше спряно близо за час. Любителски кадри обаче показаха как тя изпуска точката на спиране на третия завой "Лисабон", удря се в друг болид и прелита над оградата.

Дълго време нямаше информация за състоянието на Фльорш, но от тима ѝ "Ван Амерсфорт" съобщиха, че тя е добре. Подобно нещо в интервю каза и друг от пилотите Фердинанд Хабсбург.

"Пилотът е в съзнание и беше изпратен в болница за детайлни изледвания. Лекарският екип на ФИА беше незабавно на място при София Фльорш, за да провери състоянието ѝ", съобщиха от Световната автомобилна федерация (ФИА).

В инцидента пострада още един пилот, както и двама фотографи и един маршал. Добрата новина беше, че нито един от тях не пострада сериозно.

След повече от час състезанието беше рестартирано, а Тиктъм нямаше никакъв проблем в 11-те обиколки. Той удържа атаките на Йонас Ериксон и завърши като шампион за втора поредна година.

Втори завърши шведът Ериксон, а трети на подиума се качи Саша Фенестраз.

Шампионът в европейската Формула 3 Мик Шумахер завърши пети при второто си участие в Макао. Той не успя да повтори успеха на баща си Михаел (1990 г.) и чичо си Ралф (1995 г.). Гран при на Макао е печелено от някои от най-големите имена във Формула 1 в началото на техните кариери, сред които и Аертон Сена.

Дневник