Лешниковият крем за мазане "Нутела" (Nutella) отдавна има запазено място по рафтовете на супермаркетите, но сега е изправен пред непосредствена атака от италиански конкурент, който обикновено се намира в отдела за паста, предаде "Ройтерс".

Италианската компания "Барила" (Barilla), известна със спагетите и другите макаронени изделия, пакетирани в сини кутии, се подготвя да пусне на пазара течен шоколад през януари. Така поставя най-голямото предизвикателство пред марката, която се превърна в глобален феномен през 80-те години, твърдят неназовани източници.

"Нутела", създадена от семейната компания "Фереро" (Ferrero), е фаворит сред харесващите сладкото младежи в Италия и чужбина и генерира годишни продажби за над 2 милиарда евро. С 54 процента от световния пазар на течен шоколад "Нутела" е лидер и няма почти никаква голяма конкуренция като марка за масовия пазар.

Според два неназовани източника, които са запознати с плановете на "Барила", новият лешников крем за мазане "Крема пан ди стеле" (Crema Pan di Stelle) се опитва да се възползва от използването на палмово масло, възприемано като слабост на "Нутела".

Тази съставка предизвика неочаквано враждебна реакция от потребителите заради опасения, свързани със здравето и околната среда. "Фереро" започна рекламна кампания през 2016 година, за да защити употребата на палмово масло, в която твърди, че то е безопасно, когато е рафинирано при контролирани температури, и че компанията купува маслото само от устойчиви палмови насаждения.

"Барила" реши да отправи предизвикателство на "Нутела", след като усети, че "Фереро" започва да навлиза в нейния по-малко познат бизнес с бисквитите, посочва един от източниците. "Фереро" ще представи на пазара бисквити с плънка от течен шоколад "Нутела" през следващата година. Тази стъпка се възприема от "Барила" като директно предизвикателство към шоколадовите й бисквити "Байоки" (Baiocchi).

/БТА, Дневник