Минути преди инцидента в Кресненското дефиле е имало обход и не е имало индикации за проблем. Влакът е бил в добро състояние. Това заяви транспортният министър Росен Желязков в ефира на Би Ти Ви. "Това е слабо място, говорим за непреодолима сила, по време не обхода не е имало нито падане на елементи, нито пропукване по време на обхода на охранителите, които са различни от кантонерите и задължението им е да обикалят проблемните участъци", каза министърът.

По думите му в страната има 120 км. подобни проблемни участъци, които се инспектират 24 часа. Освен това всяка пролет с безопасността са ангажирани и алпинисти, които предлагат мерки - замрежаване, плъзгачи. Министърът добави, че в процес на изграждане и видеонаблюдение, докато бъде изградена в България . "Трябва да се изгради Train control system", каза Желязков и обясни, че именно тя ще даде възможност за автоматизирана комуникация между релсовия път и влака, без човешка намеса", смята Желязков.

Той засегна и темата с проблемите в БДЖ. "В момента има недостиг на локомотиви и мотриси, оставките на ръководството на дружеството бяха подадени заради липса на план за действие. "Склонен съм да твърдя, че ще приема оставките в БДЖ", каза все пак той и поясни, че според него това ръководство вече няма с какво да допринесе за развитието на железниците.

Другата седмица се очаква одитен доклад,, на базата на който ще вземе окончателното си решение дали да ги приеме. По думите му вече няма нужда от съществуването на "Холдинг БДЖ". "Холдинговата структура е създадена през 2011 г., за да послужи за буфер с кредиторите. Сега, когато задълженията са изплатени, вече няма смисъл от нея" каза Желязков.

dnevnik.bg