„Райънер" постигна принципно споразумение и с германските си пилоти след месеци на разногласия, предаде "Франс прес".

Наред с многото подобни споразумения в Португалия, Италия и Великобритания, германските пилоти постигнаха успех в основното си искане: да не бъдат наемани на работа според ирландското право.

"До февруари 2019 всички пилоти, базирани в Германия, ще имат договори, сключени според германското законодателство, а не според ирландското", съобщи в комюнике германският синдикат на пилотите "Кокпит" (Cockpit).

Германските пилоти си дадоха срок до края на март, за да преговарят за окончателно споразумение за увеличение на заплатите и учредяване на вътрешноведомствени съюзи.

Те се ангажираха да не стачкуват до изтичането на този период.

Кабинният персонал на "Райънер", базиран в Германия, който преговаряше отделно, постигна споразумение на 13 ноември за увеличаване на заплатите и прилагане на германското право, но без разрешението да се организира във фирмени комитети.

След като през първите 30 години от съществуването си "Райънер" отказваше да води преговори със синдикатите, авиокомпанията направи завой от 180 градуса през декември, като прие да признае някои синдикални организации и да започне преговори с тях. Това се случи след серия стачки.

Оттогава компанията сключи няколко окончателни или принципни социални споразумения с пилотите си и/или кабинния си персонал в Белгия, Испания, Ирландия, Португалия, Великобритания и Италия.

Пилотите в Германия, където трудовото право е особено взискателно, бяха последният бастион на съпротивата и изискваха назначаването на медиатор. Сред имената, които те споменаваха за тази роля през септември, бе и това на бившия канцлер на Германия Герхард Шрьодер. /БТА

Dnevnik.bg