Няма законов ред да се изследва настилката на вече изградени пътища - това пише в отговор до депутати от БСП агенция "Пътна инфраструктура". Те бяха поискали независима експертиза на пътната настилка на участъци от републиканските пътища, строени и въвеждани в експлоатация в периода 1982-2016 г.

В писмото се посочва, че АПИ е анализирала нормативната база, определяща извършването на експертиза и изпитвания на пътната настилка. Установено е, че разписаните процедури в нормативните актове се отнасят за етапа на строителство на пътната инфраструктура, а след въвеждането на обектите в експлоатация не е предвиден ред, по който да бъдат изпълнявани изследвания на вече готовите пътни обекти.

Агенцията предлага БСП да излъчи работна група от пътни експерти, с която да "потърсят варианти за експертни и технически решения, съответстващи на законовите рамки, подписаните договори за безвъзмездна финансова помощ и на международния опит". Предложението е обосновано "с широкия обществен интерес, както и политизирането на въпроса".

В отговора се посочва, че евентуалното съгласие за експертиза е необходимо да бъде предшествано от уточняване на вида изследване, точно на кой метър от участъка ще бъде извършено, при какви мерки за безопасност, при какви условия и от кого.

Дотук се стигна след катастрофата с 20 жертви край Своге през август и последвалите съмнения, че на този и други участъци не се строи качествено. Инициативата изследването да се направи от европейска лаборатория
е на депутата от БСП Елена Йончева, а партията я подкрепи. Целта е да се получи отговор краде ли се от българските магистрали.

Dnevnik.bg