Промените в Закона за хазарта, с които се ограничава продажбата и рекламата на лотарийни талони, вече имат "зелена светлина" от Европейската комисия. Това съобщи Mediapool като се позова на отговор на въпрос от министерствата на икономиката и на финансите.

През пролетта тогавашният вицепремиер, а сега депутат от "Обединени патриоти" - Валери Симеонов, инициира промени в Закона за да се спре телевизионната реклама на популярните лотарии с търкащи се билетчета. Въпреки, че на думи Симеонов получи принципна подкрепа за промените от ГЕРБ и БСП, председателката на правната комисията в парламента Менда Стоянова поиска на 20 юни текстовете първо да се пратят за задължителната в такива случаи нотификация до Европейската комисия.

От Министерството на икономиката са съобщили, че началната дата на нотификацията е 14 юли и периодът на изчакване е приключил на 15 октомври 2018 г. Тъй като по време на този период не са постъпвали предложения, бележки, коментари и подробни становища от службите на Европейската комисия и/или държавите членки няма правни пречки пред приемане на законопроекта.

Ще се занимаем със законопроекта след Нова година е обещала Менда Стоянова.

Законопроектът на Симеонов предвижда забрана не само на пряката, но и на непряката реклама на хазартни игри, с изключение на показването на наименованията на игрите, търговската марка на операторите и тегленето на тиражите. Другата съществена промяна е забраната за продажба на талоните във всякакви търговски обекти, както е в момента, и ограничаването ѝ до специални пунктове за залози с лиценз от комисията по хазарта.

Според изнесени от агенция "Медия клуб" данни "Националната лотария" е рекламодател №1 в България както за 2017 г., така и за първото полугодие на 2018 г. с вложения съответно от 23 млн. евро и 13 млн. евро в телевизионна и печатна реклама. Според в. "24 часа" само договорът на лотарията с Нова телевизия е на стойност около 25-30 млн. лв. годишно.

Дневник