Министерството на отбраната продължава националната информационна кампания за популяризиране на военната професия. Тя минава под надслов "Бъди войник" и ще обиколи 29 града в цялата страна, съобщиха от пресцентъра на министерството.

Кампанията започна през октомври 2018 г. в София. През тази година началото се поставя на 7 февруари в Стара Загора, а финалът е в края на октомври във Велико Търново.

Основната цел на кампанията е да бъдат привлечени кандидати за военна служба, като се запознаят предварително с условията за кандидатстване, социалния статут на военнослужещия, както и с възможностите за личностно и професионално развитие във въоръжените сили.

С военна техника, духов оркестър и хор

В градовете, в които ще се проведат събитията от кампанията, ще бъдат организирани информационни борси, за да могат хората, които проявяват интерес към военната служба, да получат подробна информация не само за условията на кандидатстване за войнишки длъжности, но също и за професиите в Сухопътните войски, Военновъздушните и Военноморските сили, Силите за специални операции, Националната гвардейска част и Служба "Военна полиция".

Освен информационни борси във всеки град ще се показват образци оръжие, военна техника и оборудване. Планират се и изпълнения на Гвардейския представителен духов оркестър и Представителния ансамбъл на въоръжените сили.

По данни от средата на миналата година в армията не достигат около 3000 души. Между 30 и 40% от кандидатите за войници отпадат на военните комисии и по специално на психотестовете.

Дневник