Всяка година Супербоул е най-чаканото събитие в Съединените щати. Милиони очакват битката на съвременните гладиатори, които си оспорвата титлата в Националната футболна лига (НФЛ), а победителите остават в историята. Наравно с двубоя между "Ню Инглънд пейтриътс" и "Лос Анджелис рамс", милиони се вълнуват от това какви ще бъдат рекламите в срещата.

Очаква се през 2019 г. Супербоул да отбележи нов рекорд по отношение на приходите от реклама.

Еволюцията на рекламите доказва и цената им. По време на първия Супербоул през далечната 1967 г. 30-секунден рекламен клип е струвал 37 500 долара, а в началото на 21 век сумата достигна 2.2 милиона. През 2019 г. цената е в пъти по-висока – телевизията, която ще излъчи двубоя - CBS, продава 30-секундно рекламно време за 5.25 милиона долара.

Десет дни преди срещата от CBS обявиха, че свободни рекламни слотове няма. Нещо повече от компанията очакват за пръв път в историята да бъде достигната границата от 500 милиона долара.

Преди 12 месеца рекламите в Супербоул не успяха да изпреварят предишното си върхово постижение – 414 млн. (2018 г.) срещу 419 млн (2017 г.). Основната причина, че цената остана непроменена, а през 2017 г. имаше повече игрово време, защото "Пейтриътс" спечелиха двубоя срещу "Атланта фалкънс" след продължение.

В главната роля са дамите

За всяка компания битката е не само да рекламира в Супербоул, но и за кой слот точно ще се пребори. По традиция най-желано е рекламното време в последната четвърт, като слотовете там, заедно с тези в началото на срещата са отдавна продадени.

Голямата разлика през 2019 г. ще бъде все по-голямото участие на дамите. Дотук 12 дами ще бъдат в главните роли на някои от рекламните клипове срещу 23 знаменитости от мъжки пол.

"Тойота", платформата Bumble, Olay на "Проктър и Гембъл", Michelob Ultra и "Стела Артоа" са сред марките с участието на жени във водещи роли. Всички те поставят въпроса за по-голяма власт на дамите.

Сред най-интересните реклами са тази на Bumble, където в главната роля е Серена Уилямс, както и на "Стела Артоа" със Сара Джесика Паркър.

Кой ще рекламира в Супербоул

"Амазон" ще излъчи два рекламни клипа. Първият е 90секунден и ще бъде през второто полувреме на мача, като ще рекламира софтуера Alexa. Видеото показва забавни моменти докато знаменитости тестват софтуера, инсталиран в най-различни продукти.

Второто видео на "Амазон" е за платформата Prime, с която се рекламира новият сериал "Хана".

Чипсовете Pringles представят и интелигентно устройство, подобно на Alexa в своята реклама, докато Michelob Ultra включва в клипа си роботи.


Година, след като направи дългоочакваното си завръщане в Супербоул, "Кока Кола" отново ще бъде част от шоуто. Една от най-популярните американски марки отсъстваше от най-голямото спортно събитие в продължение на 21 години. В този период "Кока Кола" беше тотално засенчена от конкурента си "Пепси", но и през 2019 г. ще постави на преден план посланието за разнообразие. Рекламата е вдъхновена от работата на Анди Уорхол.

По традиция автомобилният производител "Хюндай" също ще се включи. Компанията участва за 11-и път в последните 12 години.

Кинозаглавията на годината

По традиция Супербоул е важен и за киноманите, които очакват двубоя, за да видят първите трейлъри на най-очакванията заглавия за годината. Така ще бъде и през 2019 г., когато в Холивуд ще излязат много нови заглавия.

До този момент е сигурно, че ще има трейлър на последния филм от Вселената на супергероите на Marvel "Отмъстителите : Край на играта". Компанията "Дисни" най-вероятно ще рекламира и четвъртия филм "Играта на играчките".

Друго заглавия, които се очаква да бъдат видяни за пръв път от зрителите са "Бързи и яростни: Хобс и Шоу". Феновете на "Междузвездни войни" обаче ще трябва да почакат повече, за да видят първия трейлър от Епизод 9.

Дневник