„Манчестър юнайтед" е №1 сред английските клубове в социалните мрежи, показва доклад на Newton Insight. Проучването се изготвя на база на данни за всички 20 клуба във Висшата лига по осем показателя, включително размера на фенбазата, ръст на броя запалянковци и ангажираност.

"Червените дяволи" са начело с повече от 91 милиона фенове във "Фейсбук" и "Туитър". Новият канал на тима в YouTube отбеляза 1.3 милиона абоната между февруари и декември.

Градският съперник на "Юнайтед" "Манчестър сити" отчита най-голям ръст на феновете – близо 7 милиона нови потребители в социалните мрежи.

"Като клуб "Сити" расте във "Фейсбук", защото инвестира по начин, който малко други клубове могат да съчетаят", гласи докладът. "Този клуб има ясна стратегия за изграждането на глобална марка, подобна на "Юнайтед". "Сити" има много нови фенове от Азия и Африка, в региони където социалните мрежи тепърва навлизат".

Общо клубовете от Висшата лига имат 2.7 милиарда фена в социалните мрежи през 2018 г. Активността им в определени канали нараства с 13%, като средно се добавят 140 хиляди нови фенове всеки ден.

Данните сочат, че "Фейсбук" остава най-популярната и влиятелна социална мрежа за феновете, не само сред английските клубове, но и в световен мащаб. Тенденцията обаче е "Инстаграм" да измести "Туитър", като вече е социална мрежа №2 по ангажираност на феновете.

Освен това клубовете се възползват от глобалното разширяване. Като пример е даден "Бърнли", който печели около 100 хиляди нови последователи от Китай от стартирането на социалната мрежа Sina-Weibo.

Управляващият директор на Newton Insight Филип Линч обяснява изводите от доклада. "Социалните мрежи са от решаващо значение за глобалните амбиции на всички клубове и ние виждаме важни промени в начина, по който феновете се ангажират с любимите си тимове. Добрата новина за клубовете е, че феновете се увеличават, а тенденцията е те да се пренасят от "Фейсбук" към "Инстаграм" и YouTube".

Дневник