Все повече жени в Япония отхвърлят традиция за Деня на влюбените, повеляваща жените да подаряват шоколадови бонбони на колегите си мъже. Много жени в страната вече смятат, че "принудителното подаряване" (жест, който мъжете връщат на 14 март) всяка година е неприемлив натиск, пише "Гардиън".

Събитието е измислено от производителите на шоколад през 80-те години, за да се подпомогнат печалбите. Някои компании обаче вече забраняват практиката и я определят като злоупотреба с власт или дори тормоз.

Според проучване, цитирано от вестника, над 60% от жените ще купят шоколадови бонбони за близки на 14 февруари, вместо да носят на колегите си. Над 56% от отговорилите положително казват, че ще дадат бонбоните на членове на семейството, докато 36 на сто казват, че ще направят същия жест за партньорите си или за хора, към които изпитват увлечение.

Едва една трета са посочили, че ще подарят и на колегите си мъже. Според сайта SoroNews24 междувременно се е появила и друга практика - мъже подаряват бонбони на съпруги, половинки или жени, които ухажват.

Само за няколко дни в Япония производителите на шоколадови бонбони печелят значителна част от годишните си продажби и това продължава от 50-те години насам (когато продажбата им на Свети Валентин, не само на колеги, за пръв път става масова практика). Заради засилените настроения срещу подаряването в офиса някои от производителите обаче призовават хората да изразяват "истинските чувства", вместо да координират отношенията си на работа.

Някои са по-изобретателни в отношението си към шоколада. Японският национален превозвач междувременно съобщи, че ще раздава бонбони на пътниците си, както мъже, така и жени, на 14 февруари. Курорт край Токио пък ще предлага басейн с "шоколадова вода", а верига ресторанти за суши ще предлагат парчета жълта опашка, в чиято храна е имало късчета шоколад.

Дневник