Политическите групи, които водят кампания за предстоящите евроизбори в "Туитър", ще бъдат принудени да се регистрират в платформата, като част от по-строгите правила за реклама, целящи да защитят европейските избори от чуждестранна намеса, предаде "Файненшъл таймс".

Във вторник "Туитър" обяви, че разширява публичната си база данни за реклама, за да се показват всички реклами в подкрепа на партии или кандидати за европейските избори и се дава информация кой ги спонсорира, с колко пари и към кои аудитории са насочени.

Всяка група или отделен човек, който иска да използва "Туитър" за предизборна кампания, ще трябва първо да докаже самоличността си и да има адресна регистрация в ЕС.

Правилата ще влязат в сила на 11 март, 10 седмици преди изборите за евродепутати. Според социологически проучвания антисистемните и евроскептичните партии, които имат проруски връзки, като италианската "Лига" ще бъдат големите печеливши от вота през май.

Туитовете в подкрепа на даден кандидат или партии ще бъдат обозначени на платформата. За разлика от "Фейсбук" обаче рекламите, поддържащи политически каузи като имиграция или права на половете, няма да бъдат включени в базата данни.

Миналия месец "Фейсбук" заяви, че ще казва на европейските си потребители кой купува рекламите, които виждат. Освен това реклами ще могат да се купуват само от хора, пратили на социалната мрежа доказателства за идентичността си (повече четете тук).

Миналата година "Гугъл" обяви проект за евроизборите, в рамките на който всяка политическа кампания в блока ще трябва да докаже идентичността и националността си преди да й бъде позволено да купува реклами на платформите на "Гугъл". На одобрените реклами ще трябва да се показва кой е платил за тях.

Дневник