Новото "Клио" ще е първият хибриден модел на "Рено", беше съобщено при премиерата на автомобила на салона в Женева днес. До момента компанията инвестира сериозно в електромобилите.

"Рено Клио" 2019 е изградено върху нова платформа. Тя е по-лека с около 50 кг и има подобрена аеродинамика. С нея колата предлага и подобрен акустичен комфорт. В допълнение платформата е и по-безопасна.

По отношение на размерите новото "Рено Клио" е с 1.4 см по-късо (до 4.05 м), а височината е намалена с 3 см до 1.44 м. Въпреки това уверенията, че отвътре колата е по-просторна. Багажният обем е увеличен с 26 литра до 391 литра.

Еволюция и революция в дизайна

Отвън дизайнерите са се ръководили от мотото "Еволюция и революция", като стремежът е бил да запазят харесващите се на публиката отличителни черти на предишното поколение. Заслужава отбелязване, че фаровете са светодиодни още от първото ниво на оборудване.

В салона прави впечатление появата на нова мултимедия, предлагаща уеб базирани услуги. Тя е с рекордно голям за сегмента дисплей - 9.3 инча. Виртуално приборно табло е другата голяма новост, като водачът може да избира между няколко различни визии.

Изцяло нови са воланът и седалките. Промени има и във вариантите за персонализиране. С петото поколение в "Клио" навлизат две нови линии на оборудване - R.S. и Initiale Paris.

1.6-литров бензин и два електромотора

Хибридната технология на "Рено" е кръстена E-TECH и обединява 1.6-литров бензинов двигател и два електрически мотора. Ключовото при "Клио" хибрид е, че автомобилът потегля в изцяло електрически режим, който в съчетание с високия капацитет на зареждане на батерията при намаляване на скоростта означава, че потребителите могат да шофират до 80% от времето изцяло на ток в града. Резултатът е приблизително 40% намаление на разхода в сравнение със стандартния бензинов двигател с вътрешно горене при градски цикъл на шофиране.

Базовият мотор за "Клио" е еднолитров с 65 конски сили, като ще се предлага и версия със 75 коня. За пръв път в гамата на "Рено" се появява трицилиндров еднолитров двигател с турбо със 100 к.с. и 160 Нм въртящ момент.
Той получава допълнителни 10 к.с. и 20 Нм въртящ момент в сравнение с агрегата TCe 90, който заменя, и същевременно може да се похвали с по-ниски разход на гориво.

Първоначално новият мотор ще се предлага с 5-степенна механична скоростна кутия. Впоследствие двигателят ще се съчетава с автоматична скоростна кутия X-TRONIC от най-ново поколение.

В "Рено Клио" дебютира 1.3-литровият бензинов мотор със 130 к.с. и 240 Нм, познат от "Каптюр", "Меган" и "Каджар". Той се предлага със 7-степенна автоматична скоростна кутия EDC. Дизеловите двигател са 1.5 с 85 и 115 конски сили

Петото поколение на "Клио" е представител на модел с над 15 милиона продажби за 29 години. От четвъртата генерация дори в последната година от нейния живот са продадени 450 хиляди автомобила.

Дневник