Френският футболен шампион ПСЖ бележи спад на приходите от спонсори. Това показва годишният финансов доклад на клуба за сезон 2017-18, който беше публикуван наскоро. Независимо че привлякоха бразилеца Неймар с най-скъпия трансфер в историята на футбола (222 млн. евро), парижани отчитат 14 млн. евро от спонсори спрямо предходната година.

Преди 12 месеца докладът показа 108.1 млн. евро приходи от спонсори, а сега е 94.1, което прави 13% спад.

Сумата е по-ниска дори от тази, която беше регистрирана перз сезон 2014-15 – 96.5 милиона евро. От клуба поясняват, че не са притеснени, след като наскоро подписаха дългосрочен договор с веригата хотели Accor. Според споразумението ПСЖ ще получава 50 млн. евро годишно, за да постави логото на хотелската верига на гърдите.

Досега на фланелките на клуба от Париж стоеше логото на дубайската авиокомпания Fly Emirates. Тя беше спонсор на ПСЖ от 2006 г., като според последния договор плащаше между 25 и 30 милиона евро. Парижани поискаха 80 млн. годишно, което отказа компанията от ОАЕ да инвестира повече.

В края на 2018 г. се заговори, че ПСЖ преговаря с авиокомпанията на Катар Qatar Airways. Клубът е собственост на кралската фамилия на страната посредством компанията "Катар спортс инвестмънт".

Въпреки отчитането на спад при спонсорите ПСЖ постига добри резултати при продажбата на артикули и мърчандайзинга. Според доклада приходите в тази графа са скочили от 36.2 до 55.3 млн. евро, или с 53%.

Общо приходите на клуба са 540 милиона евро, или със 7.3% повече от предходната година, когато бяха 503. Това е пет пъти повече от 2011 – първата година, в която клубът стана собственост на "Катар спортс инвестмът".

Дневник