Държавната компания "Автомагистрали" ЕАД, която ще изгради 134 км от магистрала "Хемус", разшири наличната си строителна и транспортна техника с 20 тежкотоварни автомобила и 11 тежки строителни машини като булдозери, колесни багери, верижни багери, челни товарачи, валяци и комбинирани багери. Това съобщиха от компанията в писмо до медиите.

Сред машините се откроява 40-тонен булдозер, разработен в Япония. По думите на главния инженер на фирмата Евгени Генчев той е толкова мощен, че може да прегази танк.

"Не му отстъпват по сила и новите верижни багери с тегло 36 тона и 22 тона. Кофата на такъв багер "яде" скалата като пясък", каза още Генчев.

С високи технически характеристики са челните товарачи и комбинираните багери. Наличието им ще улесни и ускори работата по новото трасе на "Хемус", тъй като скалната маса, пръстта и асфалтът на този тежък участък ще бъдат милиони кубици.

За покупката на машините "Автомагистрали" ЕАД използват собствени средства. Отпуснатите от правителството 1.3 млрд. лв. за изграждане на 134 км от "Хемус" са по сметка на регионалното министерство в БНБ и от тях не може да се плаща авансово, а само срещу свършена работа.

Дружеството вече притежаваше 169 различни типове техника. Отделно има над 60 микробуса, леки автомобили и други. "Автомагистрали" ЕАД планира да купи и високотехнологична лазерна технология, с която може да се контролира строителството от въздуха. Тя ще улесни значително и процеса на проектиране и ще съкрати времето, необходимо за неговото извършване.

Изграждането на новите 134 км от "Хемус" бяха възложени на фирмата през декември миналата година от Агенция "Пътна инфраструктура". Очаква се строителството на новия участък да започне през тази пролет.

Дневник