Старт №1000 в историята на Формула 1 беше спечелен от световния шампион Люис Хамилтън. Пилотът на "Мерцедес" триумфира в Гран при на Китай с безгрешно каране от първата до последната обиколка.

Победата е втора поредна за Хамилтън през 2019 г. След като в Бахрейн той имаше голяма доза късмет, този път британецът беше на висота. Успехът е шести в Китай за Хамилтън, който е и най-успешният пилот на пистата край Шанхай.

Това е и 75-а победа във Формула 1 за британеца.

Валтери Ботас, който потегли от полпозишън, допълни силното представяне на "Мерцедес" с второ място. "Сребърните стрели" записаха двойна победа в трети пореден старт от началото на сезона.

За пръв път от създаването на отбора "Мерцедес" успява да започне с три поредни двойни победи.

Трети на подиума се качи Себастиан Фетел. От "Ферари" обаче объркаха цялото състезание с поредица заповеди от бокса към Фетел и съотборника му Шарл Льоклер. Стратегическите решения на Скудерията също бяха спорни.


Между двамата пилоти на "Ферари" се класира Макс Верстапен, който завършва четвърти във втори пореден старт.

След три кръга Хамилтън е лидер в шампионата с 68 точки, а Ботас има шест по-малко. Верстапен остава трети с 39 точки, а Фетел има 37. Шарл Льоклер е пети с 36.

"Това не беше никак лесен уикенд. "Ферари" бяха много бързи в последния старт, а сега Валтери беше на много високо ниво. Радвам се, че направих всичко на старта, като взех първата позиция", каза Хамилтън след финала.

Британецът е и пилотът, който спечели старт №900 в историята - Гран при на Бахрейн през 2014 г.

Хамилтън стартира отлично и успя да изпревари Ботас при влизането в първия завой, с което поведе. Фетел също опита да атакува стартиралия от полпозишън финландец, но остави много пространство и съотборникът му Льоклер го изпревари.

В средата на колоната имаше зрелищен сблъсък между Даниил Квят и Ландо Норис, като британецът за малко не се преобърна със своя "Макларън".

Постепенно Хамилтън започна да се движи с блестящо темпо и да печели време срещу съотборника си.

Отзад Фетел беше с по-добро темпо от Льоклер и заяви по радиото, че може да кара с още по-добро темпо. От "Ферари" реагираха нареждайки на пилотите си да увеличат още темпото, а в 11-ата обиколка Льоклер пусна съотборника си да вземе третата позиция.

Въпреки че остави Фетел да го изпревари пилотът от Монако не се отказа. След като германецът не започна да наближава болидите на "Мерцедес" Льоклер на свой ред попита бокса какво ще се случва занапред и получи отговор: "Запазваме настоящите позиции".

В 14-ата обиколка Фетел допусна грешка, блокирайки предна лява гума, а Льоклер беше с по-висока скорост. "Не знам дали се интересувате, но губя прекалено много време", беше реакцията на Льоклер към екипа му.

Зад пилотите на "Ферари" се движеше Верстапен, който беше на около 2 секунди. Именно холандецът влезе пръв в бокса за смяна на гуми и избра най-твърдата смес "хард". Пилотът на "Ред бул" бешше единственият в челото, който започна надпреварата със "софт".

От "Ферари" реагираха и веднага вкараха в бокса Фетел, слагайки му също най-твърдите гуми. Германецът излезе пред Верстапен и беше атакуван от холандеца, но успя да отговори. След това Фетел започна да прави най-бързи обиколки.

Няколко обиколки по-късно спряха Ботас, Хамилтън и Льоклер. Пилотите на "Мерцедес" запазиха позициите си, макар финландецът да се доближи до своя съотборник на само 1.5 секунди. Льоклер загуби най-много, като се върна на петата позиция, точно зад Верстапен.

Точно 20 обиколки преди края пилотите в челото направиха по още едно спиране. Верстапен сложи гуми медиум и беше последван от Фетел. От "Мерцедес" реагираха веднага, като вкараха и двамата си пилоти в една и съща обиколка. Гумите на Хамилтън бяха сменени за 3.2 секунди, а тези на Ботас за 3 секунди.

Световният шампион обаче сложи използван комплект на три обиколки, срещу чисто новите на своя съотборник. Между двамата пилоти на "Мерцедес" беше Льоклер, който нямаше темпо, но задържаше Ботас зад себе си.

В крайна сметка пилотът на "Ферари" беше изпреварен от своите преследачи, накрая смени своите гуми и се движеше на петата позиция без шансове да прогресира. Малко по-напред Фетел за кратко наближи Ботас, но финландецът на свой ред вдигна темпото и се отдалечи.

До края на състезателната дистанция размествания в класирането нямаше, като пилотите на "Мерцедес", Фетел, Верстапен и Льоклер завършиха в рамките на 30 секунди. Зад тях в топ 10 влязоха още Пиер Гасли, Даниел Рикардо, Серхио Перес, Кими Райконен и дебютантът Александър Албън.

Именно Гасли направи най-бързата обиколка в състезанието, с което взе и една допълнителна точка.

Следващият старт е Гран при на Азербайджан на 28 април.

Дневник