„Бяхме свидетели на интересен конкурс. Чухме кандидати с високи качества. Имаме една възходяща линия по отношение на пианистите, които се явиха тази година на международния конкурс „Панчо Владигеров“. Това каза днес председателят на журито в специалност „Пиано“ проф. Людмил Ангелов на пресконференция преди заключителното прослушване на участниците в конкурса.
Висока оценка за конкурса дадоха и останалите членове на журито по пиано и поеха ангажимент да разпространят информация за МК „Панчо Владигеров“ по света.
Според Борислава Танева, която не за първи път е в журито на конкурса, по отношение на репертоара в него има всичко важно, което трябва да съдържа едно подобно събитие.
„За мен това е най-големия конкурс в България. Всеки път, когато се връщам в Шумен, се възхищавам на града, на организаторите, че продължават смело напред“, каза Иво Калчев. Според него конкурсът е труден, а тази година нивото на участниците е добро. „Да свириш с два различни оркестъра не е лесно. Мога да заявя, че участниците се справят добре, свирят добре и с вълнение“, каза още Иво Калчев.
Според Ксун Пан, който е роден в Китай, но живее от дълги години в САЩ международният конкурс „П. Владигеров“ е на много високо ниво и е чудесна възможност за представяне на участниците. „Привилегия е да съм тук. Слушахме и научихме хубавата музика на Панчо Владигеров. Това е чудесна, трудна музика.“, каза Ксун Пан. Той допълни, че ще се ангажира да разпространи по света информация за конкурса. „Малко хора в Китай, в Щатите знаят за този конкурс. А това е конкурс на много високо ниво. Музикантите имат възможност да свирят с оркестри, което не се случва на всеки конкурс и за това поемам ангажимент да говоря за „Панчо Владигеров“, каза още Ксун Пан.
Да изпрати кандидати от Полша за следващото издание на конкурса обеща и Войчех Свитала. „Видях високо ниво и перфектна организация. За мен това преживяване бе изненада, нещо ново и вълнуващо. Почувствах се като у дома в България. Мога само да пожелая всичко най-хубаво на този фантастичен конкурс“, допълни Войчех Свитала.
„Научих за конкурса през 1986 г., когато моя позната участва в него тогава. След това се преместих да живея в Испания и нямах повече известия за този конкурс. Затова за мен бе голяма радост, когато получих покана да бъда в журито. Щастлив съм, че съм тук. Перфектно е всичко, което видях, а журито е съставено от големи професионалисти“, заяви на пресконференцията Леонел Моралес. „Единственото спешно нещо, от което се нуждае конкурса, е повече информация за по света за това какъв е този конкурс. Той заслужава в следващите издания да има повече кандидати от чужбина. Затова аз ще разкажа за това прекрасно преживяване тук в Шумен. Обвързвам се след две години да изпратя най-малко 4-5 кандидати за участие в конкурса за млади пианисти и цигулари“, каза още Леонел Моралес.
Като специфичен и специален определи международния конкурс за пианисти и цигулари „Панчо Владигеров“ Александър Розенблат от Русия. „По света има много конкурси. Повечето са доста идентични, като се различават донякъде по качеството на участниците и наградния фонд. Благодарение на музиката на Панчо Владигеров, конкурсът в Шумен и специфичен и специален. За мен като композитор бе много интересно да чуя музиката на Владигеров и как по различен начин я свирят участниците. А възможността пианистите да свирят с оркестри е чудесна за тях. Удоволствие бе за мен да бъда тук, да бъда част от това жури“, каза в края на пресконференцията Александър Розенблат.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Очакваме на следващия конкурс г-н Моралес да изпрати 4 цяло и 5 десети кандидати. Нетърпеливи сме да видим половинката кандидат как ще се изглежда.
чичо Чарли
Няма да има половин кандидат, а единият от тях ще е кандидат и половина.
Анонимен
Те организацията на конкурса непрекъснато все високо я оценяват. Но защо така половината ни чули , ни работили с ноти на Владигеров, а поканени да оценяват?
Труден бил. И Караян се провалил с Владигеров. Ами стегнете се, драги ми музиканти! Един инженер по електроника, ако разчита на знанията и уменията си отпреди 10 години, е гола вода. Развивайте се!
Трудно било да се свири с два оркестъра. Защо е трудно? Не си спазват нотите ли? Е ми тъй, по-малко вариации.
Апропо. Навремето шуменският оркестър (с известна добавка отвън) се справяше ударно с всички, сега май издиша и вече не за първи път на помощ се притичват дружки от близо и далеч.