Финалната серия в Националната баскетболна асоциация (НБА) между "Голдън стейт уориърс" и "Торонто раптърс" се развива много интересно, като канадският тим води с 2:1 след първите три срещи и вече веднъж победи като гост действащия шампион. Това обаче не се отразява на телевизионната аудитория в САЩ, която отчита голям спад.

Телевизията, която предава двубоите на територията на САЩ (ABC), отчита средно 13.635 млн. зрители в първите две срещи. Това е спад с 23.9% от миналата година и 29% от 2017 г.

Спадът е безпрецедентен в последното десетилетие, като за последно през 2007 г. финалите в НБА са имали по-ниска аудитория. Тогава мачовете бяха между "Сан Антонио спърс" и "Кливланд кавалиърс" и завършиха с 4:0 победи за "шпорите".

През тази година първият мач от серията, който се игра в Торонто и завърши с успех 118:109 за "Раптърс", е бил гледан средно от 13.382 милиона зрители. Това е най-ниската аудитория за финален мач от 2007 г. Втората среща, в която "Голдън стейт" победи, има леко подобрение – 13.887 милиона. Това все пак е най-ниското от 2009 г.

Специализираните компании в САЩ припомнят, че през миналата година първите два мача от финалите между "Голдън стейт" и "Кливланд" са били гледани средно от 17.9 милиона души. Още година по-рано (2017 г.) първите два мача имат средно 19.1 милионна аудитория, което е най-високата стойност през XXI век.

В информацията, подадена от ABC, не фигурират данни от онлайн излъчване. Според експерти голяма част от отлива на аудитория може да се дължи на наличието на стрийминг услуги и OTT платформи, които дават възможност за гледане на мачовете от НБА.

Друг фактор е присъствието на канадски отбор във финалите за пръв път в историята.

След първите три мача от серията "Торонто" води с 2:1, а следващият двубой е в събота сутрин отново в залата на "воините" в Окланд "Оракъл арена".

Дневник