Себастиан Фетел ще стартира от полпозишън в Гран при на Канада, седми кръг за сезона във Формула 1. Германският пилот на "Ферари" направи изумителна обиколка на пистата "Жил Вилньов" в края на квалификацията, за да изпревари световния шампион Люис Хамилтън. Фетел успя да подобри с две десети постижението на звездата на "Мерцедес".

Полпозишънът е 56-и в кариерата на Фетел и първи от Гран при на Германия 2018 насам. В 16 поредни състезания германецът не успяваше да стартира от първата позиция.

"Още съм под влиянието на емоциите. Насладих се на тази последна обиколка, защото усещах много добре скоростта в болида. Наистина е хубаво за нас, защото последните седмици и месеци бяха тежки за нас", каза Фетел след квалификацията.

Той успя да подобри представянето си от петък, след като в съботната свободна тренировка и квалификацията болидите на "Ферари" бяха много бързи. Полпозишънът е едва втори за "Ферари" от началото на сезона след този на Шарл Льоклер в Гран при на Бахрейн.

От втора редица зад Фетел и Хамилтън ще стартират Льоклер и Даниел Рикардо. Валтери Ботас с втория болид на "Мерцедес" допусна грешки и остана едва шести, като беше изпреварен дори от Пиер Гасли с "Ред бул".

От началото на сезона "Мерцедес" спечели и шестте състезания, като в първите пет старта успехите на "Сребърните стрели" бяха двойни. Стартът за Гран при на Канада е в неделя от 21.10 часа българско време.

В първата част на квалификацията всички пилоти използваха най-мекия тип гуми. Изненадващо Кими Райконен не успя да постигне резултат сред 15-те най-добри и трябваше да отпадне. Световният шампион от 2007 г. остана едва 17-и.

Заедно с финландеца от "Алфа Ромео" отпаднаха още пилотите на "Уилямс" Роберт Кубица и Джордж Ръсел и съотборниците в "Рейсинг пойнт" Ланс Строл и Серхио Перес.

Втората част от сесията донесе интересни стратегически решения, след като пилотите на "Ферари" и "Мерцедес" избраха да ползват средно твърдите гуми от типа "медиум". Ботас, Хамилтън, Льоклер и Фетел без проблеми направиха добри обиколки, които им позволиха да са сигурни за третата част.

Макс Верстапен дублира стратегията на двата водещи тима, но нямаше нужната скорост и остана под чертата при първите обиколки. За сметка на това съотборникът му Пиер Гасли беше четвърти с най-меките гуми.

Секунди преди изтичане на времето Кевин Магнусен катастрофира тежко, удряйки се в "Стената на шампионите" и това доведе до червени флагове. Ситуацията обаче не позволи на Верстапен и останалите затрашени пилоти да завършат бързите си обиколки, което доведе до 11-о място за холандския състезател на "Ред бул".

За финалните 12 минути от квалификацията се класираха пилотите на "Ферари" и "Мерцедес", Гасли, съотборниците в "Рено" Даниел Рикардо и Нико Хюлкенберг, както и тези на "Макларън" Карлос Сайнц и Ландо Норис. По право в тях влезе и катастрофиралият Магнусен, който обаче нямаше как да излезе отново на трасето.

Финалните 12 минути от биката се забавиха, но започнаха много интересно. Льоклер даде най-добро време, което мигновено беше подобрено от Себастиан Фетел. Люис Хамилтън обаче имаше последната дума с феноменална обиколка за 1:10.493. Съотборникът му Ботас допусна грешка още в първия сектор и трябваше да се прибере обратно в бокса.


При вторите обиколки Ботас отново допусна грешка, блокирайки предна дясна гума на спиране за един от завоите. Хамилтън подобри времето си, макар да не беше на висота в последния сектор. Зад него се движеше Фетел, който изоставаше с малко в първи и втори сектор, но в третия беше по-бърз от Хамилтън с повече от две десети.

Това позволи на германеца да грабне полпозишъна с 1:10.240.

Зад първите двама се наредиха Льоклер, Рикардо, Гасли, Ботас, Нико Хюлкенберг, Норис и Сайнц.

Дневник