Държавната компания "Терем" ще прави основен ремонт на вертолетите Ми-17 и Ми-24 срещу 38.7 млн. лева. Министерството на отбраната е сключило на 12 юни рамково споразумение за четири години с "Терем Холдинг", която ще работи с подизпълнител - дружеството "Терем-Летец".

67% от тази сума –25,93 млн. лв., ще отидат в три руски компании. Това са дружеството "Вертолеты России", което ще достави оборудването, необходимо за ремонта и ще получи 31% от общата стойност на поръчката. "Уралският завод за гражданска авиация" ще направи основен ремонт на двигателите срещу 34% от сумата, а "150 авиоремонтен завод" и "Московският вертолетен завод" ще извършат ремонт на спомагателни съоръжения срещу 2% от стойността на поръчката.

Поръчката предвижда да бъдат ремонтирани два вертолета Ми-17 и четири Ми-24.

При пускането на поръчката през лятото в документацията имаше гаф и не ставаше известно точно колко машини ще се ремонтират. Прогнозната стойност на ремонтите беше над 31 млн. лв.

До обявяване на поръчката се стигна, след като падна последният летящ Ми-17, който се използваше за гасене и на пожари. От общо 28 хеликоптера в армията тогава летяха едва 8. От 5 хеликоптера Ми-17 не лети нито един, от 5 Ми-24 пък лети само един.

Ремонтът на българските щурмови самолети Су-25, който ще е за поне 100 млн. лв., не може да започне заради оръжейни санкции срещу Беларус.

Съветът на ЕС удължи ембаргото срещу Беларус с още една година през февруари. Санкциите са наложени още през 2004 г. и важат за оръжия и оборудване, които биха могли да се използват за вътрешни репресии.
Санкции срещу Беларус няма, както и срещу Руската федерация, когато става въпрос за договори, сключени преди 2014 г, и за ремонт на техника на въоръжение в българската държава, твърдят от ръководството на Министерството на отбраната.

Дневник