И белгийският Брюж усети, че красотата вече му пречи и спира да се рекламира като туристическа дестинация. Градският съвет реши да свие рекламната кампания, провеждана в големите белгийски градове, с която досега привличаше еднодневни чуждестранни туристи, съобщава The Brussels Times. Причина е оценката, че сегашният им брой се отразява зле на града.

И сега броят на туристите е повече от достатъчен, още повече, че в мнозинството си те са еднодневни, коментират местните власти. Градът заприлича на Дисниленд, възмущава се кметът.

Всяка година около 9 млн. души посещават историческия център на Брюж, докато местните жители са е едва 20 хил. души.

Ще се подпише споразумение и с ръководството на круизния терминал, така че да не допуска повече от 2 круизни кораба на ден вместо 4 и дори 5 сега. Големите кораби също стоварват едновременно по няколко хиляди туристи, които не остават в града повече от три часа. Организаторите на круизните пътувания пък ще трябва да променят програмите си, така че посещението на града да не се пада в почивен ден.

Преди Брюж проблемите на свръхтуризма усетиха на гърба си Венеция, Барселона, Дубровник, които са доста по смели в опита си да намалят притока туристи - налагат глоби за непристойно поведение, въвеждат такса за достъп, забраняват откриването на нови магазини и заведения за хранене в историческите центрове.

Растящото благосъстояние и поевтиняващите възможности за пътувания до всички краища на света превръщат подобни места в отрицателни примери, а най-предпочитаните туристически дестинации неизменно стават жертва на собствения си успех. Огромният приток на туристи на свой ред влошава с времето сваля нивото и на самите туристически услуги. 

Дневник