Принципно нов хибрид, комбиниращ бензинов двигател и два електромотора, ще позволява 80% от времето в града колата да се придвижва на ток, което би намалило разхода на гориво с около 40 на сто. Той е разработен от алианса "Рено Нисан Мицубиши" и плановете са да се вгражда в около 17 различни модела на групата.

Първата кола, която ще получи хибридната инсталация, ще е петото поколение на "Рено Клио". Колата се чака в България през септември, но реално първите хибридни модификации ще се появят догодина.

Пестящата гориво технология използва 1.6-литров бензинов двигател с директно впръскване с мощност малко над 87 конски сили. Към него са прикрепени и двата електрически агрегата.

Основният електромотор, който се използва за задвижване на колата и генериране на ток, за зареждане на батерията при спиране и движение по инерция, е с мощност 35 киловата (почти 47 конски сили). Вторият двигател на ток е 15-киловатов (малко над 20 конски сили) и играе ролята на стартер за "запалване" на бензиновия двигател. Освен това синхронизира оборотите, за да осигури по-плавно превключване на предавките, тъй като колата няма съединител.

Любопитна подробност е, че при движение на ток се използват две предавки, а при ползване на бензиновия мотор те са четири.

Хибридната система на алианса "Рено Нисан Мицубуши" използва батерия с капацитет 2 киловатчаса, която е монтирана под задната седалка. Така багажният обем не е по-малък, отколкото на моделите с бензинов двигател (между 391 и 1069 литра). Предимство на хибридната система е и ниското тегло - едва 30 килограма.

Как работи

Що се отнася до принципа на работа на хибридното "Рено Клио", в случая то ще потегля всеки път на ток, като ще използва електричеството и при движение с ниска скорост - при пълзене в задръстване например.

При поддържане на постоянна скорост ще се използва бензиновият двигател. В моментите, когато педалът на газта не е натиснат и колата е в режим на спиране, традиционният мотор няма да работи, а електромоторът ще генерира ток, като ще се ползва и за моторна спирачка. При плавно намаляване на скоростта спирачките на практика няма да се използват, а това ще става от съпротивлението на електромотора.

Когато водачът настъпи рязко педала на газта, едновременно ще работят както бензиновият мотор, така и електрическият, за да се осигури добра динамика. Каква ще е общата системна мощност за момента не се съобщава. Няма данни също за динамиката и разхода на гориво, тъй като не са направени съответните замервания.

Очакванията са динамиката на хибридното "Рено Клио" да е близка до тази с най-мощния бензинов двигател (1.3, 130 к.с.), който се ускорява от място до 100 км/ч за 9 секунди. Разходът в градски условия пък би трябвало да е по-нисък от този на дизела, тоест под 4 на сто.

До излизането на хибридното "Рено Клио" на пазара купувачите могат да избират между три бензинови и два дизелови мотора. Любопитното е, че еднолитровият бензин с турбо вече е 100 конски сили вместо 90.

Дневник