Олимпийските игри в Токио през 2020 г. бележат рекордни приходи от спонсори, обяви Международният олимпийски комитет (МОК) в началото на седмицата след провеждането на 134-ата си сесия в Лозана. Сумата от спонсори от японския пазар надхвърля 3 милиарда долара, което е три пъти повече от всеки друг домакин на летни олимпийски игри.

Японската публика е развълнувана от завръщането на олимпиадата в Токио. Това е трети път, в който японската столица ще приеме летни игри, след 1940 и 1964 г.

От МОК уточниха, че 62 японски компании са спонсори на игрите и вече са подписали договори с Токио 2020. Те са разделени в три отделни слота в зависимост от размера на партньорството.

"Това е невероятна сума и показва колко отдаден е японският бизнес на олимпийските игри. При това трябва да уточним, че три от най-големите компании на Япония - "Тойота", "Бриджстоун" и "Панасоник", не попадат в тази категория, защото те са партньори на МОК", каза главният координатор на игрите Джон Коутс.

Олимпийският комитет даде за сравнение приходите, генерирани от Лондон 2012. Тогава британски компании подписаха спонсорски договори за 1.1 милиарда паунда. Тази сума беше подобрена с малко от Рио 2016.

В последните години МОК среща големи проблеми с намирането на кандидати за домакини на олимпийските игри – летни и зимни. При Токио проблем с организацията няма, както и с желанието на публиката, след като 7.5 милиона души от страната са подали заявки за билети за състезанията. От МОК добавят, че общо 7.8 милиона билета ще бъдат отпечатани, но от тях 20-30% са запазени за партньори на организацията.

"Заявките са 7.5 милиона, което показва подкрепата от японския народ за олимпийските игри и нивото на интерес в страната", завърши Коутс.

Дневник

 

 

 Дневник