Във френската столица и околностите й или в така наречения район "голям Париж" вчера за последно можеха да се движат без ограничения превозни средства от нисък екологичен клас, включително и дизелови леки автомобили, регистрирани до 1 януари 2006 г., предаде БТА, като се позова на в. "Паризиен".

Властите на Париж разпоредиха всички коли, попадащи в категорията CritAir4, един от седемте съществуващи във Франция екологични класа, от днес, тоест от 1 юли, да не се движат в столицата и околностите й. Става дума за леки коли и за микробуси, пуснати на пазара до 2006 г. и отговарящи на стандартите Евро-3. Освен това забраната касае и мотоциклетите и мотопедите, които са по-стари от 2005 г. и дизелови камиони, пуснати на пазара от 2006 г. до 2009 г.

За леките коли забраната ще действа само в делничните дни. За товарните автомобили с тегло над 3.5 тона и автобусите от съответния екологичен клас или от по-нисък клас в който и да е ден от седмицата се забранява да влизат в пределите на така наречения периферен булевард, който е околовръстното шосе на Париж. Ограниченията не касаят движението по самия булевард. Глоба за неспазване на правилата ще се налага и възлиза на 135 евро за камиони и на 68 евро за леки коли и мотопеди.

"Франс прес" коментира, че също от днес действащата забрана за движение в Париж на дизелови превозни средства над 18 години и бензинови автомобили над 21 години ще бъде разширена до нов "нискоемисионен" пояс, обграждащ града. Мярката е насочена към 30 хил. превозни средства в района "голям Париж", където живеят около 5.5 милиона души. За разлика от централната част на столицата обаче, нарушителите в предградията, където зависимостта от автомобили е по-голяма, няма да бъдат наказвани през първите две години от действието на забраната. Правителството се съгласи на двугодишния период след съпротива от някои кметове, които се страхуваха, че забраната може да разпали гнева на "жълтите жилетки", чиито протести избухнаха миналата година заради повишаването на цените на горивата.

Дневник