Министерството на образованието и науката (МОН) предлага промяна на нормативни изисквания, с която да се делегира по-голяма самостоятелност на учителите при методическото планиране и преподаването според възможностите на учениците в класа.

Става въпрос за изменения в наредбите за общообразователната и профилираната подготовка, с които, от една страна, се дава самостоятелност на учителите да планират дидактическата си работа в клас, а от друга - се отменя част от административната тежест, като отпадат някои изисквания за преструктурирането на годишното тематично разпределение. Промените са направени след срещи с учители и са публикувани за обществено обсъждане.

В момента в началото на годината учителите трябва да подготвят разпределение за преподаване на темите в учебната програма, което стриктно да следват, и задължително при преструктуриране на учебното съдържание да искат и получат заверка от директора. Това подлежеше и на проверки от експертите в регионалните управления.

Целта е да се постигне по-голяма гъвкавост, оперативност и ефективност в процеса на обучение, а също и да се преодолее съществуващият формализъм, съобщиха от министерството. От там уточниха, че фокусът се измества от документите към резултатите.

"На учителя се дава свободата да адаптира своята работа към темповете във всеки конкретен клас, за да постигне очакваните резултати, като в същото време от него се изисква ритмичност на учебните дейности и изпълнение на учебната програма в нейната цялост", посочват от министерството.

Дневник