Тежък срив на информационната система на "Бритиш еъруейс" (British Airways) предизвика днес часове наред отмяна и отлагане на полети, както и дълги опашки от изнервени пътници. Авиокомпанията се извини за третият за малко повече от две години толкова мащабен инцидент и малко преди 18 часа българско време обяви, че проблемът е преодолян и започва нормализиране на трафика.

Кризата започна, когато пътниците опитаха да се регистрират рано сутринта. След това над 60 полета от лондонските "Хийтроу" и "Гатуик" бяха отменени, а повече от 100 бяха отложени, показват електронните табла на двете летища.

Това е поредният удар по "Бритиш еъруейс", която през юли бе глобена с 230 милиона долара за слаба защита личните данни на клиентите си и се подготвя за евентуални стачки на пилотите, които протестират за по-добри заплати в разгара на летния туристически сезон.

Няма данни от авиокомпанията за броя на засегнатите на трите лондонски летища, сред които е и "Лондон сити". Оплаквания за проблеми пристигаха от Япония и Индия. Клиенти имаха затруднения с онлайн чекиране и се оплакваха, че седят блокирани в самолетите часове наред и не излитат.

Пътници, цитирани от "Ройтерс", се оплакаха, че са изпуснали връзките си с други полети, че са провалени плановете им, подготвяни месеци наред. Щетите за някои от тях са в рамките на хиляди паунда.

На летищата персоналът се опитваше да изпрати някои полети с ръчно чекиране и предлагаше пренасрочване на полетите. Но клиенти споделяха, че са чакали 90 минути някои от служителите да обясни какво се случва.

Дневник