Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски прие днес символичния ключ на Електронната система за събиране на пътни такси на база изминато разстояние – тол, от изпълнителя на проекта за проектиране, изграждане и въвеждане на системата "Капш Трафик Солюшънс", съобщи пресцентърът на агенцията. От днес АПИ чрез Националното тол-управление ще оперира електронната система и в частта за тол-таксуването, а не само за електронните винетки, както беше до момента.

За работата си тол-системата ще разчита на 100 новоизградени и 100 преоборудвани стационарни контролни точки. За останалите 95 съществуващи контролни точки, на които са монтирани трафик камерите на АПИ, предстои преоборудване с лазерни скенери и камери. Срокът по договора с изпълнителя е до февруари 2020 г.

От 20 август ще започнат работа 4 демонстрационни центъра на Националното тол-управление, в които превозвачи и всички заинтересовани ще могат да тестват издаването на маршрутни карти - т.нар. ръчно тол-деклариране, съобщи членът на управителния съвет на АПИ с ресор въвеждане на тол-системата проф. Олег Асенов. Те ще са в София, Пловдив, Варна и Русе и ще са отворени всеки работен ден от 14 до 18 часа.

От днес започват реалните тестове на системата, която обхваща около 6 хил. километра пътища, като ще се използват тестови тарифи. Целта е изпитванията да са заедно с превозвачите. Председателят на Сдружението на автобусните превозвачи Васил Пиронков потвърди готовността на транспортния бранш да участва в тестовете на тол-системата. "Това е тест, който ще ни даде яснота за три неща – с колко ще се оскъпи транспортната услуга, дали това ще повлияе на цената на превозваните стоки и съответно какви приходи ще постъпят в държавата, за да има финансиране за пътната инфраструктура", посочи той.

Дневник