Американската певица и актриса Дженифър Лопез отново върна в заглавията известната зелена рокля на марката "Версаче", която преди години доведе до създаването на Google Images, разказва Би Би Си.

50-годишната изпълнителка представи обновена версия на роклята по време на ревю на марката в Милано. Нейната оригинална версия се превръща в хит преди 19 години, когато Лопез се появява с нея на наградите "Грами" през февруари 2000 г.

Скоро след това събитие предишният изпълнителен директор на Google Ерик Шмид признава, че роклята е предизвикала толкова много търсения на снимки с нея, че това вдъхновило компанията да създаде Google Images.

Кадри от изявата на Лопес на подиума на "Версаче" по повод представянето на колекцията на модната къща за пролет-лято 2020 г. по време на Седмицата на модата в Милано, вече са били гледани над два милиона пъти в социалните мрежи.

Петъчното ревю почете не само роклята, но и самата Лопес. Списание "Вог" написа, че последните няколко модела от колекцията са били представени на фона на песента на певицата от 2001 г. Love Don't Cost a Thing. След това на стените е бил прожектиран монтаж от търсения в Google Imageс на снимки с роклята от церемонията "Грами". Тогава глас обявил в залата: "ОК, Google. Сега ми покажи истинската рокля" и тогава на подиума се появила холивудската актриса с роклята, посрещната от бурни аплодисменти.

Известната италианска марка отбелязва, че с тази колекция иска "да почете един знаков момент, когато модата и културата се превръщат в катализатор за технологичния прогрес".

В новата версия роклята няма ръкави, но пък има повече декоративни елементи и странични цепки.

През април в YouTube Лопес сподели, че обличането на оригиналната рокля през 2000 г. е нейният "най-голям моден момент", както и че години по-късно е научила как желанието на толкова много хора да видят нейна снимка онлайн е вдъхновило създаването Google Images.

"Гугъл" е основан през 1998 г., но услугата Google Images е представена едва през юли 2001 г. "Когато Google стартiра, хората бяха изумени от това, че могат да откриват почти всички, след като напишат просто няколко думи на компютъра", пише Шмид през 2015 г. и допълва: "Беше по-добре от всички друго, но не и велико по днешните стандарти", припомня думите му Би Би Си.

Тогава Шмид разказва, че съоснователите на компанията Лари Пейдж и Сергей Брин, продължили да разработват услугата, защото хората искали нещо повече от текст. "Това стана видимо за първи път след наградите "Грами" през 2000 г., където Дженифър Лопес бе със зелена рокля, която... прикова вниманието на света. По това време това бе най-популярната заявка за търсене, която някога бяхме виждали. Но тогава нямахме сигурен начин да дадем на потребителите точно онова, което искаха: Джей Ло с тази рокля. Така се роди Google Image Search."

Дневник