Холандският министър на образованието Ингрид ван Енгелсхофен призова производителите на играчки да проучват внимателно какво създават в опит да се сложи край на половите стереотипи в индустрията, предаде Би Би Си.

Изказването й бе в отговор на споразумение на френските производители да се откажат от игрите или играчките, които насърчават стереотипите за момичета и момчета.

Ван Енгелсхофен се оплака от реклами, показващи момиченца в кухни и момченца, занимаващи се с тежка работа.

Опитите за насочване на дебата към т.нар. сексистки играчки съвпадат с пускането на полово неутрални кукли Барби от производителя "Мател".

През декември холандският министър коментира, че медиите и рекламната индустрия продължават да представят съпрузите като изхранващи семейството и съпругите като домакини, и че това има траен ефект върху децата.

Какво стои зад френската договорка?

Френският държавен секретар по икономиката Анье Пание-Рюнаше коментира, че новата "харта за балансирано (полово) представяне на играчки" цели да даде и на момичетата, и на момчетата "достъп до свят, който дава редица възможности".

Хартата покрива цялата индустрия за производство на играчки във Франция. Персоналът в магазините ще бъде обучен да пита от какво се интересува детето, а не да задава въпроса "за момче или за момиче е".

"Едно малко момиче може да иска да бъде доктор и да не облича униформа на медицинска сестра", коментира Пание-Рюнаше. "Тя може да избере да бъде рицар, влизащ в битка, а не принцеса. Нека да им дадем по-богат свят, който не ги стигматизира."

Ван Енгелсхофен не призова холандските компании да се откажат от играчките, смятани за създаващи стереотипи, свързани с пола, но неин говорител каза пред Би Би Си, че тя иска компаниите да обмислят внимателно ситуацията.

Дневник