Германският производител на автомобили "Фолксваген" е регистрирал компания в турския търговски регистър със седалище в окръг Маниса и капитал в размер на 943 милиона и 500 хиляди турски лири, предаде Анадолската агенция, цитирана от БТА.

Като предмет на дейност на новата фирма е записано проектиране, производство и монтаж на превозни средства и компоненти за тях, продажба, износ и внос на тези продукти и всякакви други дейности, свързани с това, уточнява агенцията.

Седалището на компанията е в община Юнусемре на окръг Маниса. Новината се появява няколко дни след информацията, че "Фолксваген" са подложени на критика от евродепутати за избора на Турция като място за изграждане на своя нов завод. Другата опция за новата мощност беше България.

Официално решението, къде ще бъде заводът, не е обявено. Въпреки това почти няма съмнение, че изборът е Турция.

Плановете на "Фолскваген" са новият завод да произвежда 300 хил. автомобила годишно, като бъдат разкрити близо 4000 нови работни места. Строежът ще започне през 2020, а производството е планирано да стартира през 2022 година. Инвестицията на германския концерн ще е на стойност от близо 1 милиард евро.

Заводът ще произвежда моделите "Фолксваген Пасат" и "Шкода Супърб" за износ в Източна Европа. 80 до 90% от производството ще се експортират към разрастващите се пазари на Източна Европа и Русия. Останалата част от производството ще се продава в Турция.

Първата информация, че "Фолксваген" планира изграждане на нов завод за производство на коли "Шкода" извън Чехия и сред потенциалните места са страни на изток като България, се появи във вестник "Ханделсблат" през ноември миналата година. Впоследствие се разбра, че в него ще се правят коли от няколко марки на концерна.

Като потенциални места за завода в България се споменаваха площадката на бившия металургичен комбинат "Кремиковци" и терени в индустриална зона "Раковски" край Пловдив.

В България вече има над 230 фирми, които произвеждат компоненти за автомобилната индустрия, а за тях работят над 60 хиляди души.

Дневник