Мощният тайфун "Хагибис", който се изви над територията на Япония, доведе до промени в състезателния уикенд от Формула 1. Заради опасност от лошото време, силни дъждове и ветрове със скорост над 100 км/ч организаторите взеха решение да преместят квалификацията от събота в неделя. Тайфунът вече провали мачове от световното първенство по ръгби.

Пистата "Сузука" ще остане изцяло затворена в съботния ден, като няма да се проведе и третата свободна тренировка на японското трасе.

Квалификацията ще бъде в неделя в 10 часа местно време (4 часа българско). Това ще бъде само четири часа преди старта.

"В резултат на атмосферните условия и на последствията, които ще има от тайфуна "Хагибис", решихме всички активности на пистата "Сузука" в събота да бъдат преустановени. Решението среща пълна подкрепа на ФИА и Формула 1", казаха от Японската автомобилна федерация (JAF), които са организатор на надпреварата.

Това е трети случай през последните 20 години, в които лошото време в Япония води до промяна в програмата. През 2004 и 2010 г. отново квалификацията беше преместена за неделя.

Стартове на "Сузука" се провеждат от 1987 г., като първите две състезания за Гран при на Япония (1976 и 1977 г.) са на пистата "Фуджи". Надпреварата в неделя ще бъде 31-а на "Сузука", като с шест победи е Михаел Шумахер. Люис Хамилтън има пет победи за Гран при на Япония, но първата от тях през 2007 г. беше на "Фуджи".

В петък се проведоха двете свободни тренировки на "Сузука", в които доминираха пилотите на "Мерцедес" Валтери Ботас и Люис Хамилтън, окупирайки първите позиции. В първата тренировка финландецът беше най-бърз с време от 1:28.731 минути. Световният шампион Хамилтън беше по-бавен с едва 76 хилядни.


Трети на близо секунда се нареди Себастиан Фетел с "Ферари".

Във втората тренировка Ботас свали още една секунда от постижението си и записа 1:27.785 минути. Хамилтън остана втори на една десета, пред Макс Верстапен, който изостана с 0.281 сек. Във втората тренировка разликите бяха по-малки, а пилотите на "Ферари" бяха пети и шести, като водещите състезатели се събраха в по-малко от шест десети.

Дневник