Избраният за концесионер на летище "София" оператор Meridiam планира до десет години след подписването на договора да построи трети терминал. Оттогава смята да пристъпи и към повишение на летищните такси. Планиран е и нов карго терминал, както и хотел и паркинги за автомобили, съобщава "Капитал". Изданието припомня, че всички неизбрани кандидати обжалват решението на държавата.

Идеята на Meridiam е през първите години да обнови Терминал 1 и 2, за да се премахнат тапите и да се подобри преживяването на пътниците. Необходим е и паркинг, като изискването е на всеки 1 млн. пътници да има 300 паркинг места.

В плановете на компанията влизат разрушаването на Терминал 1, а на негово място ще се появи карго терминал. Следваща фаза е разширяването на Терминал 3, като ще се инвестира и в хотел. От фонда смятат, че има много голямо търсене на хотели близо до аерогарите навсякъде в Европа, като този ще бъде на територията на концесията.

От компанията посочват, че важна част от стратегията е да бъдат доведени нови авиокомпании и да има нови маршрути, като така се надгради успехът на нискотарифните авиокомпании.

Обединението победител е SOF Connect, като в него участие имат инвестиционния фонд Meridiam с 99% и строителната Strabag (1%), твърдят от кандидата. Летището в Мюнхен има специален ангажимент към SOF Connect като трето лице - летищен оператор, посочва изданието.

Meridiam е специализиран в дългосрочните инфраструктурни проекти. Досега фондът е инвестирал в 71 проекта глобално, в 23 страни, като е вложил 55 млрд. евро в тях. Компанията казва за себе си, че никога не е продала инвестиция, остават до края, както и че е не само финансираща компания, а се фокусират върху развитието. Портфолиото при инвестиции в летища включва централния терминал LaGuardia, Ню Йорк, Queen Alia International, Йордания, и Ivato and Nosy Be, Мадагаскар.

Дневник