Производителят на месни продукти на растителна основа "Бийонд мийт" (Beyond Meat) отчете печалба за първи път благодарение на бума в популярността на веган бургерите, предаде ДПА.

През третото тримесечие на финансовата година приходите на компанията са скочили три и половина пъти спрямо миналата година до 92 млн. долара. "Бийонд мийт" отчита печалба от 4.1 млн. долара, след като през същия период на 2018 година бе на загуба от 9.3 млн. долара.

Рентабилността във всекидневните операции също е нараснала. Компанията повиши очакванията си за приходите през цялата година до 265-275 млн. долара спрямо прогнозираните по-рано 240 млн. долара.

Въпреки печалбата акциите поевтиняха с над 8 на сто след края на официалната търговия. "Бийонд мийт" направи борсовия си дебют в началото на май при цена 25 долара на акция. Впоследствие ценните книжа силно поскъпнаха и през юли скочиха до близо 240 долара за акция. Снощи ценните книжа, които са включени в индекса "Насдак", закриха при цена 105 долара преди обявяването на резултатите.

През септември "Макдоналдс" обяви планове да започне да продава сандвичи с кюфтетата на "Бийонд мийт" и в Канада, след като вече направи това в Германия и Израел. В тези две държави обаче веригата ресторанти работи с "Нестле" (Nestle), която е на път да пусне свои кюфтета "Осъм" (Awesome Burger) в търговските вериги и ресторанти в САЩ. Кей Еф Си пък започна да експериментира с "растително пилешко" на "Бийонд мийт" в Атланта, щата Джорджия.

Според анализ на "Джей Пи Морган" пазарът на имитациите на месо може да достигне 100 млрд. долара за 15 години; "Барклис" определят числото на 140 млрд. долара за 10 години.

Дневник