С най-малко 17% ще нараснат заплатите на педагогическите специалисти в образователната система от началото на следващата година. Това е записано в Анекса към Колективния трудов договор (КТД), подписан от Министерството на образованието и науката и национално представителните синдикални и работодателски организации в системата на предучилищното и училищното образование.
Според документа учителите ще получават не по-малко от 1085 лв. основна заплата. Минималните възнаграждения на старшите учители ще достигнат 1120 лв., а на главните учители – 1176 лв. Директорите на детски градини и училища ще получават не по-малко от 1334 лв., а заместник-директорите – 1246 лв.
За целта в бюджета за следващата година са заложени 360 млн. лв. повече за трудови възнаграждения на учителите, съобщават от образователното министерство. Предвидени са и 54 млн. лв. за увеличение на индивидуалните работни заплати на непедагогическия персонал.
С анекса се завишават допълнителните възнаграждения за класните ръководители, както и за лекторските часове. Въвежда се и изискване 50% от средствата за квалификация в бюджетите на детските градини и училищата да бъдат използвани за вътрешни или междуинституционални обучения под формата на методически семинари, дискусионни форуми, открити практики, презентации на творчески проекти, резултати и анализи на проведени педагогически изследвания и други. Целта е учителите да обменят добри практики, да се учат взаимно, да споделят и насърчават иновации.
Дневник
Коментари
Анонимен
Директорите ще виждат само влажни,предани погледи вперени в тях.....
Анонименцц
затуй и стои радушевата
Анонимен
и това е много образованието е 0000000,,,,,,,
Анонимен
и това е много за тази работа дето нищо не учат децата
запознат
Нали знаете какви учители се назначават в Шумен? Жалко за децата ни. Легенди се носят в града, но какво от това? Мисля, че в другите градова не е така. Там има сериозни конкурси, особено в големите градове. назначава се най-качественото. Е, тези учители заслужават такива заплати. Шумен винаги ще си остане на опашката на външното оценяване. Уважителните причини ги знаем. А останалота? Не трябва ли да се вложат повече усилия?