Проблемите в Български държавни железници могат да се решат само от външни за системата хора. Работещите в тях се страхуват от промяна, като първобитен човек от тъмното, това обяви днес пред БНТ председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров.

Той посочи, че промяната в структурата на железниците, която предвижда "БДЖ - Пътнически превози" и БДЖ - Товарни превози" да се преобразуват в ЕАД, се е наложила, защото техните директори за година са показали, че не могат или не желаят да направят нужните промени.

Григоров поясни, че след преобразуването, вместо от директори, двете структури ще се ръководят от управителни съвети, състоящи се от между трима и петима души.

Председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" обеща до средата на следващата година да бъде решен недостигът на вагони. "Тази година 100 вагона са ремонтирани в заводи, а 50 в предприятията. Следващата съотношението ще е обратното. В началото на 2020 г. чакаме и 20 вагона от "Дойче бан"", поясни Григоров.

Нови вагони и локомотиви се чакат до 24 месеца, като вече е финализирана поръчка за 40 вагона, а пред финал е такава за 10 локомотива. До няколко дни се очаква и финализиране на договора за ремонт на 46-те мотриси "Сименс", които извършват 60% от превоза на пътници.

Григори Григоров обяви, че БДЖ има пет години да убеди държавата, че може да предостави качествена услуга, като в противен случай ще загине, a предлаганите от дружеството услуги ще се дадат на други превозвачи.

Дневник