Макс Верстапен с "Ред бул" спечели Гран при на Бразилия, 20-и предпоследен старт за сезона във Формула 1. Холандецът взе едно паметно състезание, което беше белязано от много красива битка между него и световния шампион Люис Хамилтън, драматични моменти и много хаос.

Верстапен потегли от първа позиция и два пъти в рамките на 71 обиколки трябваше да изпреварва Хамилтън.

Световният шампион можеше да се бори за победата, но в крайна сметка завърши трети зад Верстапен и пилота на "Торо росо" Пиер Гасли. Британецът беше на път да запише 17-и подиум през сезона и да изравни пореден рекорд, но заради инцидент с Алекс Албън обиколка преди края получи наказание. Стюардите наказаха британеца с 5 секунди и така на подиума се качи Карлос Сайнц с "Макларън". Той направи забележително състезание, като стартира 20-и. Това беше и подиум №100 за испански пилот във Формула 1.

В надпреварата не завършиха двамата пилот на "Ферари" Шарл Льоклер и Себастиан Фетел, които се удариха и отпаднаха малко преди финала.

Най-щастлив от тримата призьори на финала беше Гасли, който постигна първия подиум в кариерата си. Посредата на сезона французинът беше понижен от "Ред бул" във втория тим "Торо росо", където ще кара и през 2020 г.

Състезанието започна много интересно, като Верстапен защити първата си позиция, а Хамилтън изпревари Фетел в първия завой. Зад тях много силно потегли Льоклер, който за шест обиколки стигна от 14-о до седмо място.

Хамилтън влезе пръв в бокса, опитвайки пресичаща стратегия срещу Верстапен. Тогава той беше по-бърз от холандеца и отново постави гуми "софт" върху болида си. Още в следващата обиколка Верстапен влезе в бокса и смени гумите си с чисто нов комплект "софт", който механиците поставиха за 1.9 секунди. Холандецът излезе на пистата зад Хамилтън, като беше блокиран в бокса от Роберт Кубица, но показа изключителна скорост.

В следващия тур пилотът на "Ред бул" изпревари световния шампион с много агресивна маневра на спирането за завоите "Сена".

Много пилоти опитаха различни стратегии, като Валтери Ботас постави най-твърдите смеси "хард", а Фетел заложи на "медиум", докато Льоклер остана най-дълго на трасето.

Темпото на Верстапен беше най-добро в челото и той без проблем се откъсне на 2 секунди пред Хамилтън, докато шампионът се оплака от прегряване и износване на гумите. Британецът влезе пръв бокса и при вторите смени, опитвайки отново пресичаща стратегия.

От "Ред бул" отговориха с нов светкавичен пит за 1.9 секунди и Верстапен излезе пред шампиона, като двамата бяха с гуми "медиум". По-интересна беше битката зад тях, като Фетел остана трети след второто си спиране в бокса, но беше с най-мекия смес гуми.

Зад него Валтери Ботас притискаше Шарл Льоклер, но без да има шанс да изпревари пилота на "Ферари". В 52-ата обиколка се появи дим, излизащ от мотора на неговия "Мерцедес" и финландецът беше принуден да спре.

В крайна сметка на пистата излезе и кола за сигурност само 17 обиколки преди края на състезанието. Верстапен използва момента, за да влезе в бокса и сложи гуми "софт", които обаче бяха използвани, а Хамилтън остана на трасето.


Надпреварата беше рестартирана в началото на 60-ата обиколка, когато колата за сигурност. Хамилтън опита всячески да задържи Верстапен, но холандецът го атакува от външната траектория, за да поведе. По-назад Алекс Албън с втория "Ред бул" изпревари двамата пилоти на "Ферари" и излезе трети.

Най-интересното от надпреварата тепърва предстоеше, като двамата пилоти на "Ферари" се бореха един с друг и се извадиха от състезанието. Агресивна маневра на Льоклер го прати пред Фетел, но малко по-късно четирикратният шампион опита да контраатакува. Фетел започна да "затваря вратата" пред съотбрника си прекалено рано, като се получи контакт между двата болида.

Предното дясно окачване на Льоклер беше счупаено, докато Фетел спука задната си лява гума и двамата отпаднаха.

Последва нов излизане на сейфти кар и нов рестарт, при който Хамилтън се удари с движещия се пред него Алекс Албън. Това позволи на Гасли да излезе втори, като в последната обиколка задържа зад себе си и световния шампион.

Последният 21-и старт за сезона във Формула 1 е на 1 декември за Гран при на Абу Даби.

Дневник