Подобряването на условията за пешеходци, велосипедисти и обществения транспорт в германските градове получи нова подкрепа в края на миналата седмица със създаването нов алианс за "модерна мобилност", предаде ДПА.

Тъй като градското планиране в повечето населени места в Германия продължава да дава предимство на колите, дълго възхваляваният обрат в транспортната политика все още не е завзел толкова добри позиции, колкото поддръжниците му се надяват.

Новият алианс на федералното правителство, германските провинции, градове и местни общности ще търси решения на проблемите на градската среда.

Мобилността в градовете става по-разнообразна и трябва да бъде по-модерна и устойчива, посочи Маркус Леве, вицепрезидент на Асоциацията на германските градове.

Целта на сдружението е да накара повече хора да вървят пеша, да карат колело или да използват обществения транспорт, както и да се подобрят транспортните връзки с околоградските райони, допълни той.

Федералният министър на транспорта Андреас Шойер неотдавна заяви, че по пътищата трябва да бъде оставено повече място за велосипедистите.

Правителството увеличи бюджета за регионален обществен транспорт, отпускайки допълнителни 1.2 млрд. евро (1.3 млрд. долара) за нови автобусни и жп линии между 2020 и 2023 година. Така бюджетът достига общо 9.8 млрд. евро. /БТА

Дневник