Празните курсове за прибиране на камионите в държавата по установяване на всеки четири седмици ще доведат до 3 процента увеличение на вредните емисии, дължащи се на международния товарен транспорт. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков в Брюксел на заседанието на Съвета на ЕС, формат "Транспорт" и цитиран в прессъобщение на министерството.
"Транспортът е ключов сектор за българската икономика. Броят на регистрираните тежкотоварни превозни средства е 25 800, като средната им възраст е 3 години. Представете си тези превозни средства да пресичат Европа и да изминават напразно над 2000 километра, поради желание за налагане на правила, които са непропорционални и дискриминиращи за периферните държави членки", каза пред колегите си министър Желязков.
България оспорва част от разпоредбите на пакета "Мобилност", която трябва да въведе нови правила за товарните превози. Освен връщането на шофьора и камиона в страната на домуване България не е съгласна и с това да се забрани на шофьора да прекарва седмичната си почивка в камиона, както и за директивата за командироване, която увеличава разходите за персонал.
Дневник
Коментари
Анонимен
едва ли има в България компетентни хора които да разбират кога са се увеличили вредните емисии или са изчезнали , минете в малките градове януари месец и февруари да видите какъв е въздухът но когато попитате местните управляващи ще ви излъжат че всичко е в нормата , нещастници
Анонимен
тия бръкнаха много на дълбоко в гъ...............а на българските собственици на камиони за международни превози , а те си мислеха че безкрайно ще се гаврят с шофьорите си