Консорциум, предвождан от китайската компания Tencent, ще придобие 10% от музикалния гигант Universal Music, контролиран от Vivendi. В следващата една година купувачът може да увеличи дела си с още до 10% на същата цена.

Засега няма много подробности за сделката, освен че според параметрите ѝ най-голямата група в музикалния бизнес в света е оценена на 30 млрд. евро. Скоро трябва да има втора сделка, с която Tencent Music Entertainment ще придобие миноритарен дял от китайското поделение на UMG.

Не е известно и каква е структурата на консорциума, за който от Tencent казват само, че това са "глобални финансови инвеститори". Източник на "Ройтерс" казва, че участват държавните инвестиционни фондове на Сингапур (GIC) и Катар (QIA).

Френската Vivendi, контпролираща през UMG хитове на Лейди Гага и "Бийтълс", вероятно ще получи милиарди евро за развитие в онлайн платформи за стрийминг, а китайската компания влиза в световната лига на този бизнес. И двете страни ще могат да разширят присъствието си на музикалния пазар, включително до азиатски клиенти и звезди от кирейската поп музика, радващи се на растяща популярност.

UMG е основният двигател на продажби за Vivendi (контролирана от Венсан Болоре) през третото тримесечие, като приходите са се увеличили с почти 16% до 1.8 млрд. евро. Федерацията на звукозаписната индустрия IFPI обяви през април, че на годишна база приходите от продажби на музика по света са се увеличили с почти 10%.

Tencent (основен акционер в нея е южноафриканската Naspers) има миноритарен дял в Spotify - компания с над 100 милиона абонати, плащати за достъп. В същото време потребителската база на Tencent Music е 3 пъти по-голяма, но абонатите към тритото тримесечие са били само 35 милиона.

Дневник