Европейският шампион "Ливърпул" ще смени доставчика си на екипировка от следващия сезон. Червените обявиха подписването на договор с една от водещите компании за производство на спортни стоки "Найки".

Подробности по сделката не бяха съобщени, като според британските медии с новото партньорство "Ливърпул" ще се доближи до сумата, която "Адидас" плаща на "Манчестър юнайтед". "Червените дяволи" имат най-големия спонсорски договор във Висшата лига и получават по 75 милиона паунда на година.

"Приветстваме "Найки" към семейството на "Ливърпул" като нашия нов официален доставчик на екипировка и очакваме те да бъдат уникален партньор за клуба на местно и глобално ниво, докато продължаваме да разширяваме фенбазата си", каза директорът по рекламата Ник Хоган.

Споразумението с "Найки" влиза в сила от 1 юни, като сделката включва доставка на екипировка за мъжкия и женския състав, както и за академията на отбора.

Американската компания ще замени New Balance, чийто договор с тима изтича в края на сезона. Базираната в Бостън фирма снабдява отбора от сезон 2015-16, като плаща по 45 милиона паунда на година.

През септември New Balance заведе дело във Висшия съд във Великобритания след информацията, че "Ливърпул" преговаря с "Найки". От New Balance твърдяха, че клубът е трябвало да позволи на компанията да изравни офертата на "Найки". В крайна сметка мърсисайдци спечелиха делото, като съдът отсъди, че офертата на New Balance е "по-малко благоприятна" от тази на "Найки".

"Като марка "Найки" отразява амбицията ни за растеж и очакваме с нетърпение да работим с тях, за да предоставим на феновете нови и вълнуващи продукти", допълни Хоган.

Дневник